Sommar sommar sommar

Tråkigt med det dåliga vädret de senaste dagarna, men idag är det fint igen. Idag som jag varit inne hela dagen, bakat glödhoppor, gjort sugarpaste figurer och städat. Satte mig på balkongen för en stund sedan.. nu är maken i tvättstugan så det skall vi ägna resten av kvällen åt. Jag tror jag skall ta prinsessan med mig och gå å köpa tidningen sen.

Vi har mest solat, badat å slappat nu på semestern, det har ju varit så varmt så man inte orkat annat.

Vi har varit på Gröna Lund, det var väldigt skoj. Jag och E åkte många barnkaruseller, men inga som snurrar för mig! Nyckelpigan var en lagom bergoch dal bana :-) Ingen stor choklad eller boll vann vi , det var det enda tråkiga.

Förra veckan var vi upp till Umeå och hälsade på, hade väldigt trevligt. Skoj att få komma upp. Umeå var en fin och mysig stad, vi fick prova Umeås delikatess: Rullpizza! Gott gott, som pizza ihoprullad och innuti fick man sallad, sås och jalapeno och i vissa även kebabkött.

På söndag fyller en viss prinsessa 4 år så då skall det firas med kalas. Jag håller redan på att fixar med tårtdetaljer och annat. Man måste börja i tid så man hinner :-)

Min telefon brakade ihop för någon vecka sedan oxå, så nu har jag införskaffat en ny, med abonemang! En HTC Wildfire, det är en Smartphone, jag kännde mig lite för snål för en IPhone, men denna som jag nu har verkar toppen iaf, vi får väl se.

Igår var jag till Smart Eyes, för att fixa linser, en timme tog besöket, men undersökn och han satte i provlinser på mig, sen skall jag tillbaks om ca 1 vecka för att få provlinser och om 2-3 veckor får jag de riktiga... jisses vilket hallå för några linser..
Igår var en riktig fara omkring dag, först stan sen hem- åka till IKEA- hem- handla-hem-Kista och till sist hem igen... 

Träningen har jag fått ordning på, lite dåligt den senaste veckan då jag kännt mig lite krasslig men nu är jag på banan igen, även kosten har jag skärpt till nu.. dock har det blivit några för många glödhoppor idag.. men det får vi fixa till, får ta ett till träningspass ikväll (var ute imorse oxå) bara.

På måndag dax att börja jobba igen, men det är helt OK då A och E fortfarande är lediga så jag slipper hämta på dagis och laga mat :-) Fina fisken.

Nu väntar maten snart.

Fortsatt trevlig sommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0