Klagomål

..ja jag har fått klagomål för att jag skriver för lite.. men här händer inte speciellt mycket, så vad ska man skriva om ;-) .

Iallafall, dansen för prinsessan gick utomordentligt bra förra söndagen, hon ville inte gå hem ens. Fast än så länge är det mest lek, får se om det blir någon dans senare i kursen kanske.
Idag är det dags igen iaf.

Nya jobbet går bra, började ju i onsdags, men fick ingen dator förrän efter halva dagen i torsdags så jag kunde börja med uppgiften jag fått. Tills dess fick jag läsa igenom ett annat projekt jag skall börja med senare.
Ett eget litet kontor har jag, men en liten dator, ingen telefon än så länge men den kommer väl.
Lugnt och skönt med eget rum, men det kommer nog att bli lite ensamt oxå.

Jag har gått ner 5kg! Sedan jag började jobba efter semestern, de senaste veckorna är det väl dock de muskler jag byggt upp ox eftersom jag har varit sjuk och inte kunnat motionerat, när jag väl började träna så blev jag dålig igen... jag som äntligen letat upp våra gamla hantlar och skulle börja med det igen :-(

Idag skall vi åka in till stan och införskaffa lite nya kläder till prinsessan. Hon har typ inga byxor, kanske behöver lite nya "höstklänningar" kan ju inte gå med sommarklänningarna hela hösten och vintern. Varje morgon åker en klänning på. Sedan skall vi fika på mitt favoritfik, Blueberry. Idag skall vi fika/äta där och inte bara köpa en smoothie "to go". Sedan beger vi oss till dansen men lillfröken.

Med renoveringen går det inte så framåt.. Andreas skall spckal och slipa en vägg i matrummet, jag skall tapetsera, hade tänkt börja tapetsera i fredags men då jag inte känndemig bra ville jag inte göra något i onödan så jag väntar med det, kanske på tisdag om E är på dagis, innan jag skall åka in en kortis på jobbet.

Men det är inte så himla mycket kvar, matrum, hall, garderob och kök...Hade hoppats på att vara klar innan mitten av okt eftersom då kommer soffan och det hade varit roligt att vara helt klar då, men det blir nog inte så...

Har inte hittat någon skänk ännu, har två på blocket jag vill ha, den ena har jag inte ringt ännu, och den andra är för dyr och han godtar inte mina bud ;-). Men 1000kr när det är renoveringsbeohv, dvs den behövs målas tycker jag är för mycket.. när likadana ibland kommer ut för 300-700!

Stolar har vi bara 3 av än så länge, behöver minst 3 till.
Vill oxå ha en byrå till v-rummet som man kan förvara dvd skivor osv. En gammal med snirkliga ben helst.
Har en på blocket, får hoppas vi får den :-)

Nu skall jag väcka maken, så jag få gå och lägga mig en stund innan det är dags att bege sig till stan :-)

Ha en skön söndag.


Kommentarer
Postat av: pappa

Bra att du skriver i bland............

2009-09-06 @ 13:14:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0