Senaste tiden..

Ja som vanligt ett tag sedan jag skrev, såg att pappa saknar uppdatering ;-).

Ja vad har hänt sedan sist?

Renoveringen är klar.. ja förutom köket så. Sen är det bara "småpill" kvar, tex lampor i taken, en byrå och lite ljusstakar.

Jag har fyllt år... firades på sedvanligt sätt med att åka och köpa tårta.. japp köpa! Har ni hört...men när vi inte får besök på min födelsedag brukar vi köpa tårta, enda gången jag köper tårta...I år blev det en underbar från Tösse, med vaniljpannacotta, chokladmousse och hallonmousse.

Nu lagas det mat, saffransfiskgratäng. Mmmm

I helgen som var, var jag på kurs, modellering av tjej med Sugarpaste. Så nu kan jag det... måste bara träna, vissa detaljer var lite svåra, tex armar och händer. 
Har anmält mig till en till kurs i dec, men där står jag på första vänteliste plats. 

Har fått två beställningar på Cupcakes, en till dec och en till jan förhoppningsvis. Hoppas de blir av med, det vore skoj. 

Elvira går och dansar som vanligt, hon verkar bli väldigt duktig på det ser man när hon dansar framför tv:n :-) Man ser att hon har kontroll på kroppen, takt och allt. Kul! 
 
Jobbet går bra, har fått en mycket rolig uppgift nu. Sitter numera i receptionen med mina uppgifter, så jag kan vara behjälplig för vår praktikant.

Hösten är verkligen här. Härligt, dock vill jag inte gärna ha vinter... fast för en del verkar det som att det redan är vinter, redan för en månad sen sanrt så började folk ha vinter jackor, typ Canada Goose osv! Galet tycker jag... Nu kläs barnen i värsta vintermunderingen även så de vuxna.... vad ska de då ha när det blir -5 - -20 och mer? När de redan vid 5-10+ grader har dessa vinterkläder!? Oh well, inte mitt problem kan tyckas..men jag undrar bara.

I helgen kommer en "gammal" kompis, dvs min bästa kompis då jag var barn, hit. På lördag skall "tanterna" bege sig ut på restaurang minsann. Le Rouge skall det bli, jag vill gärna testa den restaurangen men då Andreas redan varit dit och han tyckte inte det var så bra att han ville dit igen så var det ju tur att jag kom dit iallafall :-) Recension kommer efter helgen kanske. Vi skall äta tidigt.. herregud två småbarnsmorsor släpper man ju inte lös hur som helst i stan ;-)
 
Slut på svammel gott folk.

Ha en trevlig kväll.


Kommentarer
Postat av: pappa

Tjena ! Hörs att du kommer från Norrland,eller att du har varit med farmor Anna när du diskuterar kläder på.man ska svettas in sommarn och frysa in vintern............eller

2009-10-21 @ 19:34:17
Postat av: Jenny

Nej men lagom är väl bäst :-)

2009-10-22 @ 10:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0