Morronmys

Helgen har varit lugn. Lördag så var vi på Erikshjälpen som vanligt (nästan iaf..) sen Bauhaus. Elvira har stor koll på båda de affärerna nu..mycket renovering på sistone tror jag ;-)

Sen hem och vilade några timmar, sen åkte vi och köpte en byrå på em, som jag har letat byrå! Har iofs hittat många men aldrig varit först på en som jag verkligen vill ha, och sånna som jag bara ville ha lite var jag jämt först på.. men nu så! Skönt att det är avklarat.
Sen blev det Thai mat eftersom det var så sent och ingen orkade laga mat.

På natten kräktes E :-( Inte så mycket dock, fast två gånger... så jag var vaken med henne från 03... jag fick sova lite senare. Sen åt hon päron och frukost som vanligt, och fika och middag+ smörgås.. så jag vet inte vad det var... något hon ätit eller början på förkylning för hon e snorig nu.

Imorse när vi myste i sängen så berättade hon att hon minsann skulle ha tre presenter/julklappar bara , för när mormor var här kom de överens om att hon inte skulle ha några ;-) hon var helt bestämd på den punkten (ELvira alltså) men idag så hade hon visst ändrat sig, då ville hon ha
1. En Fifi koja (lektält..som senare ikväll blev ändrat till ett Disney prinsess slott..oxå lektält)
2. En pingvin, rosa som har ett ägg i magen som blir bebis som den sjunger för osv.. vansinnigt dyr sak
3. En Kitty dator. En lek/lär dator. Den ska hon faktiskt få av oss om den finns på affären. 
En bestämmd liten tjej det där...

En stund senare när hon satt och bläddrade i katalogen (som låg under v-rums bordet för den kom i fredags...)så byggdes listan på. Hon har läst katalogen otaliga gånger sen fredag. Med oss och ensam :-). Det är bra, då vet man ju vad hon vill ha...

Imorgon är vi lediga i vanlig ordning.. då skall vi nog ta en tur till Solna C och köpa några grejer till badrummet. Snart är det klart oxå, då är det bara att ge sig på köket. Och så saknas det fortfarande lampor till 3 rum.
Elviras lampa gjorde jag igår och jag blev ganska nöjd faktiskt.. får se när den är riktigt upphängd och ikopplad.

Nu skall vi kolla på handfats blandare och dushstång. Får se om det blir något beställt ikväll.

Tjipp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0