Första advent

Ja det var ju igår det, tog dock inte fram julpyntet..det känndes lite tidigt, kanske till helgen eller nästa, vi får se vad som hinns med. Dock fick jag upp lite julbelysning ute.
Saffransbullar skulle ha bakats i helgen men då jag var sjuk så orkade jag inte med det.

Nästa vecka börjar jag med det nya jobbet, blev inte denna vecka pga pappersexercis som skall lösas först då det är ett annat företag som skall hyra in mig.
Men det är skönt så har jag denna vecka som vanlig sen kör det igång ordentligt.

Elvira har börjat intressera sig mycket för bokstäver så vi köpte en lära skriva bok för nån månad sedan..men vi använder den mest för att "leka" med..inte allvarligt, men hon tycker det är jätteskoj. Om man frågar efter F tex så kan hon hitta den i alfabetet och många andra boktstäver med men om man frågar vilken bokstav det är så kan hon inte svara.. bara på A och kanske O och I...men för gudarna hon är ju bara 3 år så det behöver hon inte kunna.. vi använder boken när hon säger att hon vill, och hon har ett spel på datorn som man lär sig av.

Snart är det väl dags att börja ta tag i julpysslandet. Julgodis, saffransbullar m.m... ingen chans att man kan försöka gå ner några kilo innan jul iaf ;-) Får ta det efter tror jag :-D...

Ska nog ta fram min julgodis bok imorgon och kolla vad man skall göra... några saker vet jag redan, men det finns ju så mycket i böckerna man vill göra :-)

Imorgon skall jag och E ta en tur till Rusta för att inhandla Lucia grejer..hon skall gå i sitt första luciatåg nästa vecka :-) och hon har bestämmt att hon skall vara lucia.. vi har suttit på nätet och kollat vad man kan vara och Lucia med rött band i midjan skulle hon vara.. (inte mus på Björkträ ville hon vara ;-)  )
De har luciafirandet på eftermiddagen på vårt dagis..brukar det inte vara på fm på många andra? Förra året så var det inget lucia tåg, då samlades de+ föräldrar bara och sjöng, dock kunde varken jag eller A komma då.. tack vare dålig info från dagis. Men i år finns inget som kan stoppa mig! Skall ladda alla kameror vi har oxå!! Och kolla så de funkar ordentligt.

Nu skall jag nog lägga mig och läsa min bok (champagne flickan, en verklig berättelse om en svensk strippa)..eller kolla på Amerikanska choppers..

/J

Kommentarer
Postat av: mamma

Tack så mycket för dom fina bilderna, jag har redan skrivit ut dom och satt upp dom på min arbetsplats, så att jag har något sött att titta på när jag har det tråkigt:)

Ja det passar nog en liten prinsessa att var lucia, än att vara något galet som en mus på Björkrä. Det var tider det, när ni var små både du och din lillebror Fredrik och skulle vara med i luciatåg. Och när vi åkte runt och lussade på luciamorgonen till våra släktingar och bjöd dom på luciafika.

2009-12-01 @ 08:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0