Dagens väderleksrapport...

..lyder: Blött & trist. Mer beskrivande: Snö som när den kommer till marken blir till slask/vatten, kallt, molnigt, mörkt och blåsigt.

Friskhetsstatus: Mamma- Lagom förkyld i vanlig ordning. Pappa& dotter- friska men hostar nån gång ibland.

Katten: Deprimerad över att det kommer snö, men jag hörde henne nyss hoppa från balkongen iallafall, det kanske är bättre väder där nere...

På spisen: Ärtsoppa som skall ätas till middag ikväll.

Igår plockade jag fram vinterkläderna, det var så evinnerligt kallt och blåsigt så vinterkläderna åkte fram.
ELvira kunde faktiskt ha sina vinterkläder, overallen var tom lite stor fortfarande.. kanske kanske kan hon ha den nästa vinter om den fortfarande sitter ihop ;-) TUr vi köpte en riktigt stor overall förra vintern. Hon kunde  även ha täckbyxor och jacka. Så skönt. Sen ska vi bara prova de vanliga jackorna på henne.
Min vinterjacka är toppen, lite tunnare nu som en tjock höstjacka/tidig vinter, sen närm det blir redigt kallt så adderar man bara en fleece jacka (note to self: köpa en rosa) så blir den varm.

Släppte nyss ut Selma på balkongen för hon skrek så dant att hon ville ut, när hon väl kom ut fick hon en blöt tung snöflinga(eller tom flera stycken) på ryggen och tittade med avsmak bakåt.. hon hatar nämligen snö... men fortsatte att skrika inne, balkong dörren var öppen och precis hörde jag henne hoppa ut iallafall. Får väl snart gå ut på framsidan och släppa in henne.  

När jag lämnade Elvira på dagis sa hon: Är min kompis (kanske hon tom sa bästa kompis) V...... här?
Tråkigt nog var hon inte det.. sjuk tror jag :-( . Men E verkar inte ha några kompis problem.. killarna verkar vara kompis med henne oxå. En liten kill tjusare kanske ;-)
Vi får se vad de säger på utvecklingssamtalet sen.

Innan jobbet skall jag åka och köpa tyg till Elviras taklampa som jag tänkt göra..får se hur det går :-D
Skall även köpa material till en härlig filt till soffan. Stooor skall den bli, hoppas jag.

Ha en bra regnig/snöig torsdag. Snart är det helg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0