Socker?

Denna dag som började underbart, solen sken och det doftade härligt av vår/sommarkyla och grönska, detta utvecklades dock till ösregn lagom till jag slutade :-( Ja eller timmar innan men iaf..
På onsdagar brukar jag försöka gå en prommis innan jag hämtar på dagis då A jobbar hela dagen.. men icke idag... Jag är inte rädd för regn men otrevligt att gå prommenad (och kallt) i ösregn vilket det blev så fort jag kom utanför dörren.

Elvira vägrade att gå från dagis utan galonbyxor, varför förstod jag  när vi kom ut... hon skulle springa runt tunt i varenda vattenpöl :-) ... Finns en hel del.

Undrar om folk är gjorda av socker? För när det rgnade så sprang alla som tokiga och nästan skrek "aaaa" bara för att det regnade , ja ösregnade då.. Och grannkvinnan tog bilen till dagis för att hämta sonen... vi ha då max 500m till dagis, och halva den vägen måste hon iaf gå ute, först till bilen och sen från bilen till dagis .... ja folk e roliga...

Elvira har med sig Pippi, TOmmy Och Annika överallt. Hon kallar de för sina ungar :-) .
Och inte bryr sig hon om att Tommy dockan har mörkbrunt hår och Annika blont (annars e det tvärtom) och har kläder på sig som jag aldrig sett på dem :-) ... Måste vara utländska ... därför de fanns på lagret på leksaksbutiken ;-).

I helgen skall jag nog ta en sväng till mitt gamla jobb.. bjuda på lite fika, jag e sååå sugen på cupcakes nu, men inget får man innan helgen ;-) .

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0