Lille katt

Ett tag sedan nu.. inte hänt sådär super mycket....

Magen känns bättre, men har känningar emellanåt..vet inte vad det beror på heller.
Var till doktorn idag för att kolla mina halsmandlar och örat, örat får jag nog leva med för det var inget fel på det.. likaså mina  halsmandlar var fina, bara ganska stora.. men har jag inga problem med de vilket jag inte har så behöver man inte ta bort dem, tur!!! Så bara magen känns bra så är det OK att träna, känndes inget bra häromdagen när jag promenerade.. men skall ut på lätta prommisar och sen kanske jag kan springa snart. Skönt!!

Elvira fick en sparkcykel förra veckan på tisdagen och det var väldigt uppskattat, sparkade på den hela kvällen och morgonen efter, nu åker hon på den tilldagis och hem ibland. Tar längre tid än att gå men snart så går det nog fort :-).
Hon fick även en hjälm och den satt på hela kvällen med.. tom när hon åt. Flera dagar senare ville hon gärna ha den på hemma när hon åt oxå..

I torsdags fick jag hem en ny bakbok jag beställt, Systrarna Eisen man som skrivit de bästa bakböcker jag haft har gjort en ny som heter "Sommarens söta" , så den torsdagen ville jag eg bara vara hemma och baka för det var en helt underbar bok och jag vill bara ställa till med ett STORT kakkalas, så säg till om du vill komma ;-) ..
Jag bakade två kakor på fredagen. Och en laktosfri på lördagen ;-)

På lördagen kom en vän som jag inte träffat på 10 år!! Det var väldigt trevligt! Hon hade med sig sin lilla bebis, stora pojken var hemma. Vi spenderade flera timmar ute i lekparken i solen, hade med fika (ovanstånde laktosfria chokladbrownie) och bara hade det mysigt. Elvira lekte och lekte, och lärde sig lite hyss av stora barnen ;-) .. 

Nyss satt jag och Elvira och tittade på Youtube på lite klipp, olika barnsånger, björnes magasin osv.. men den sång som fastnade på henne var Lille katt som Ida i Emil i Lönneberga sjunger... hon sitter och leker med sitt häst lego och sjunger den nu :-)
En annan låt som fastnat på henne är "Miss kiss kiss bang" från Eurovision, (som vi för övrigt tycker är en av de bästa som var med annars var det mesta dåliga låtar, bara några bra..) men hon sjunger "miss kiss kiss bajs " :-D Hahahhaha.... 
 
Imorron jobbar vi båda, sen är vi lediga 4 dagar. Skönt! Ska nog ta och göra något åt rabatten jag grävt på baksidan, köpa jord och blommor så jag och Elvira kan plantera.

Nu när vi är lediga så försöker jag att Elvira inte skall sova middag för hon har varit så svår att söva på kvällarna ett tag, så vi ska se om det är "problemet" , hon kanske inte behöver sin middagssömn längre när hon är hemma...

Nu tror jag vi ska ut och spela fotboll.
 
/Tjing


Kommentarer
Postat av: Anna

Tack för senast!!



Super god kaka.. och böckerna hittade dom på rean nere på Åhlens så nu ska jag kolla adlibirs och se om dom är billigare. Vill ju ha både systrars söta och sommarens söta till en början.



Kramar

2009-05-19 @ 13:59:29
URL: http://bhugulliver.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0