Hem igen?

När jag har tråkigt sitter jag och surfar på Hemnet och kollar lägenheter och hus, ibland när jag har väldigt mycket tid så kollar jag även på vad vi skulle kunna få om vi skulle ha flyttat "hem" igen... och det är inte mycket jag hittat som passar, men detta hus skulle jag kunna tänka mig att flytta tillbaks för, synd bara att man måste ha jobb.. sen är det så mycket man vant sig vid här som inte finns där..så det är nog säkrast att bo kvar här ;-)

Snart skall jag och Elvira åka in till stan och möta ännu en "gammal" vän, en tjej från gymnasie tiden, det var många år sedan jag träffade henne, och har aldrig sett hennes son och hon har aldrig sett Elvira. Det ska bli mycket skoj. Elvira längtar såååå för vi skall till Ben & jerrys glassbar i Gamla Stan hade jag tänkt mig!!

Mycket som händer nu dessa helger, roligt :-) För annars ör det ganska händelselöst.

Dessutom har jag fått några tillfällen att baka oxå :-) Ser verkligen fram emot det!! Slutet av maj och början av Juni kommer att gå i bakningen tecken :-) .. har redan börjat , fast till oss här hemma :-) Igår blev det bullar och cookies. Måste ju ha något att bjuda svägerskan på ;-) ..

Det är så härligt ute nu, luktar gräs och blommor, syrenerna blommar, liljekonvaljerna har börjat och igår såg jag midsommarblomster.

Snart är det semester dags oxå, insåg imorse att vi inte bokat färjan till Gotland.. dax att göra det snart så vi inte behöver ta färjan kl 03 från Nynäshamn!

Elvira har blivit så duktig med att gå på toaletten, hon gör det alldeles själv nu för tiden, hon vill inte ha hjälp, ja detta gäller kissning alltså..det andra går fortfarande inte på toaletten. Hon har nästan bara trosor nu, beroende på hur länge vi blir borta så har hon ibland blöja..men snart ska den bort med.. hon klarar det ju, bara vi som är lata. På dagis sover hon utan blöja, här hemma ska hon ju inte sova längre, men somnar hon är det med trosor.. på natten blir det blöja ett tag till iaf.

Ja föresten, här i sundbyberg så har de diverse firanden, tex vårmarknad, nationaldagsfirande, midsommar osv.. vi brukar aldrig gå på något av detta, MEN i år MÅSTE vi gå på nationaldagsfirandet, för då kommer LIli & Susie!!! Jag har inte sett de sedan Pärsmässan nån gång på 1800-talet!!!!! Och jag tror att de skall ha karusell där så Elvira får något roligt :-) .. Vad jag skall locka Andreas med vet jag inte. Ses vi där eller?

Trevlig helg på er!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0