Duktig tjej!

När jag kom till dagis idag så var de ute, de få som var kvar (kl17.30), härligt väder solen sken och var på väg ner. Jag blev så glad för att de var ute, brukar annars vara inne så mycket. Skönt att vara ute när vädret är fint.
Jag bytte från overall till jacka på E och eftersom hon var ute så tänkte jag inte på att känna efter blöja. Sen när vi kom hem efter vi varit på tur så märkte jag att hon iten hade någon blöja. Så detta var första gången hon var utan när vi åkte nån stans med blien. Var borta ca 45 min. När vi klätt av oss och skulle dushca då var hon kissnödig sa hon.

När jag slutar kl 17 så brukar jag laga mat innan jag åker till jobbet för att annars blir det för sent innan vi kommit hem och duschat och sen laga mat.. men idag varken hann eller orkade jag laga mat så då blev det Mc D efter dagis och E fick bestämma om vi skulle äta där eller ta hem, det blev där. Så härligt att se när hon sitter och pysslar med maten :-).
Var nog säkert 6 mån sen vi åt på McD ..gillar inte deras äckliga hamburgare, ser snuskig ut. Äter hellre på MAX men det ligger längre bort. Oftast gör vi egna hamburgare hemma, det är bäst. Men idag skulle det vara nära.
Så köpte vi glass med hem som åts i soffan efter duschen.

Nu sover prinsessan så gott. Somnar lätt efter en dag på dagis. Varje dag är hon prinsessa på dagis. Alltid en prinsessklänning, ibland krona och coola skor, idag var det Cowboy boots(vuxen storlek!)... detta sprang hon och hämtade så fort vi kom dit.

Imorgon är det utvecklingssamtal. Hoppas de säger bara snälla saker om min prinsessa.

Imorgon är det fredag och därmed städdag, men jag är så urbenat trött så jag tänkte ev strunta i att städa och ta det på lördag fm eller kanske söndag när A & E är hemma och kan hjälpa till. Och imrogon efter dagis gå en prommis och sen dushca och lägga mig och försöka sova en stund. Skönt när man e ensam hemma, var ett tag sedan jag var det för om A jobbar kväll e ju han hemma och ibland behöver man vara ensam och ta det lugnt. Och imorgon blir det ev så.

Nu ska jag nog sluta babbla en massa strunt som ingen orkar läsa och lägga mig i soffan.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0