Nationaldagsfirande

I helgen har vi gjort en del.

I fredags jobbade jag sen var det städdags, sen tog vi det bara lugnt.

Igår lördag, oxå nationaldagen fick jag sovmorgon och sedan bjöds det på frukost, äggröra och nybakt bröd (tur man är gift med en kock). Sedan tog vi det lugnt en stund och sen bar det av in till stan, först köpa spikmatta, sedan en sväng på Lagerhaus (mycket fint där..) sen blev vi hundriga så vi gick ner till Kungsträdgården  där SMaka på Stockholm pågick. Och åt mycket god mat, iaf tyckte jag och Elvira det.
Sedan promenerade vi upp till slottet där det var öppethus, men pga för mycket folk i kö så gick vi itne in utan blev kvar ute på inre borggården, där div aktiviteter pågick, emn ganska snabbt begav vi oss hemmåt.

Väl hemma, ta det lugnt, äta middag sedan prommenerade vi ner mot Golfängarna ocn Nationaldagsfirandet. Vi gick en sväng runt tivoli och spel, provade lyckan på "gripklon" där jag lyckades plocka åt mig en vinst! Har väl aldrig hänt förr på en sån grej.. Elvira blev lycklig iaf.. Sen fick hon popcorn innan vi begav oss mot scenen där musikoch dansskole elever hade uppträdanden, och sedan Cheerleaders, Elvira som satt på Andreas axlar kännde sig väldigt våghalsig och tyckte att pappa skulle kasta henne "som tjejerna" . Sen blev det kvällens höjdpunkt: Lili & Susie!! Mycket bra för ett par "gamla tanter" ;-) ... Förmodligen nästan lika bra som på Pärsmässan. Väldigt kallt var det men vi var klädda för det till skillnad mot för många andra. Och Elvira dansade och sprang sig varm som en tok.

Idag har vi varit på Ikea, kunde vi lika gärna varit utan.. ombyggnad, rörigt, rea, och Elvira ville bara springa runt runt runt och absolut inte lyssna över huvud taget. Fick inte med oss många saker otroligt nog!
På coop senare gick det bättre med det(elvira dvs), då var hon väldigt duktig, men så skulle hon få korv efteråt med ;-)

Ikväll har vi grillat ute för första gångne i år på vår utegrill. Mycket gott, men kallt att äta ute.. blir det varmare snart?
Var ute på min kvällprommenad och undrar finns det klädregler i motionsspåret? Det går bra med vit/grått/svart blandat eller helvitt, svart eller grått. Men om man som jag idag hade helrosa så skall man bli uttittad och nästan utskrattad, känndes som att nån hade lust med det... jag hade mitt helrosa mysställ (orkade inte byta om och gillar att provocera med helrosa ;-) ) och tom mina rosa skor :-D... Om jag skulle haft helblått skulle ingen reagerat.... det är väl fri klädsel, bara man har nåt på sig ;-)

Torsdagens polisexamens firande gick fin fint, dock väldigt kallt att vänta alla timmar men vi överlevde ju :-) OCh när vi hade firat klart i Stadshuset bland alla poliser (varför så många poliser där ;-) ) Så fick vi god mat och fika här hemma. Mycket trevlig dag, trots kylan... *brrrrr*

Snart en ny vecka, som för vår del börjar med några lediga dagar... imorgon skall jag nog rensa bland Elviras leksaker, skönast att ha det gjort innan flytten.

Sitter ofta och surfar bland inredningssidor på nätet och jisses vad mycket fint det finns!

Nu är det alldeles för sent måste nog gå och lägga mig..

XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0