Läppstift

Så då har man bakat ännu en gång :-) Men allt är inte klart för imorgon, har bakat 2,5 grej och lika mycket kvar imorgon...

Idag mitt i middagen, helt från ingenstans sa Elvira: Vi måste köpa en skivspelare till mig så att jag kan dansa, såhär (och så ställde hon sig på stolen och visade :-) ) .. så mamma rusade till datorn (ja efter att hon kommit ner från stolen) och kollade vad en sådan skulle kunna tänkas kosta, och hittade en superfin rosa på Elgiganten för bara 499:-!

Och igår oxå helt ur det blå säger hon: Jag måste ha läppstift! .. Va?! Jag har inte lärt henne säga läppstift.. men tydligen så var det pappa som lärt henne ;-) ... ojojoj så roligt vi kommer att få när hon blir större med alla hennes krav ;-)

Så skönt, nu är vi lediga tom onsdag, eller Andreas börjar på tisdag och jag jobbar på fredag , men jag jobbar bara 8-12 så det känns nästan som ingenting.. fast jag är iofs helt ensam, men det brukar ju gå annars...

Funderar på att åka in på Smaka på Stockholm, trist att det är så dåligt väder bara... och såklart måste vi ju se Lili & Susie på Golfängarna på lördag kväll! Hela familjen skall dit :-)

Elvira och jag satt och kollade på saker jag sett ut åt henne tidigare och allt fick MVG :-) Det var ju rosa, prisessor och fjärillar. Hon säger hela tiden att hon skall ha ett rosa rum :-) , fast det blir nog bara en rosa vägg och resten vita av något slag och sedan rosa saker i rummet, förutom det vita hon har och det vita bordet och stolarna vi skall köpa från Ikea. Men allt kan ju inte gå i rosa... hur skulle det bli ;-) ...Men det kommer nog bli så fint så fint.

Elviras rum är i stort sett klart, men så har vi matrummet och v-rummet, där är bara möblerna klara... men resten då... det blir ju tråkigt med bara bord och stolar.... Får nog köpa en inredningstidning eller två i helgen.

Nu skall jag se Grand Designs på 9:an.

Trevlig kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0