dagens namngivning

Idag har det varit stora namngivardagen vad det verkar som.. Elvira har två dockor som bara hetat bebben, men idag har båda fått namn (även fast ena är borta..men Elvira tror att hon givit varsin "bebbe" ett namn... så det får vara så) imorse sa hon till ena dockan "hon heter Le.......ona .." sen blev det Ilona (låter mer som ijona på Elvira..) Och den andra dockan fick ikväll namnet Mariana? (Elvira säger : Marirana) ... riktigt roligt..ingen aning om var hon fått de namnen från ....
Imorse var det Ilona hit och Ilona dit... jag råkade kast Ilona när jag blev arg för hon slog oss med henne.. och då blev hon super ledsen och jätte grät och sa : lilla Ilona är ledsen.. osv med tårarna rinnande nerför kinderna..Jag och Andreas trodde vi skulle skratta ihjäl oss... hon var så rolig där...
Och ikväll har hon kört omkring och sagt "marirana" hit och dit.....

Vi har haft en mysdag idag jag och E, eftersom A har jobbat, han har bröllop idag...
Vi  har gjort pärlhalsband, vi har fått ett var hela familjen... och pärlplattor, bakat och sett på TV. Det har varit så tråkigt väder..bara regnat och regnat... men mysigt har vi haft det. Och nu på kvällen fick hon sitta uppe med mig i soffan så mös vi och käkade chips och kladdkake muffins, och såg på "mammaprogram" (sommarkrysset) sen fick hon somna med mig i soffan. Mysigt mysigt och hon älskar det :-)

Nu skall jag surfa lite, sen se om det är något bra på TV:n..troligen inte.. imorgon när jag inte är ensam då blir det bra tv.. såklart.

Fortsatt trevlig helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0