Long time no see....

Nu var det ett tag sedan jag skrev, jag har varken haft lust eller tid...

Vi har semester nu.. har haft två veckor redan, vi började semestern med att renovera hallen, skitsnyggt blev det!
Sen åkte vi upp till Hälsingland lite drygt en halv vecka för att sedan åka hem tvätta och packa om för att ta båten dagen efter till Gotland därifrån kom vi hem i lördags. Vi hade en underbar vistelse där trots att det var "Stockholmsveckan"... bara man inte är inne i Visby innerstad eller hamnenoch ev oxå Tofta strand så slipper man dem...men nästa gång vi åker skall vi inte åka v.29!
Vi har badat, ätit underbar mat, besökt världens mysigaste stenungs bageri och bara haft det skönt!
Vi bodde i en stuga som låg 50 m från have med havsutsikt och en underbar solnedgång!! Helt fantastiskt var det.
Elvira tyckte det allra roligaste på hela resan var att hoppa hoppborg i Kneippbyn, sen träffa Pippi och se hennes hus.
Studsa studsmatta var ocå en höjdare.. det fanns 3 studsmattor (stora)  där vi bodde och mycket annat roligt för barn att leka med.

Idag har vi fått tillgång till den andra lägenheten, så nu är köket utrivet, skall bara ta hit en rörmokare innan vi kan fortsätta, så skall vi ha tag på en byggfirma som kan göra arbetet i v-rum och matrum..resten gör vi själv.
Mamma kom ner och var barnvakt, Tack så mycket! Väldigt snällt!!

Så nu vet vi vad vi har att göra resten av semestern... en hel del projekt har vi att stå i... men det blir roligt när det blir klart.

Fick nya HM katalogen idag och jisses vad mycket fint det finns, både kläder och hemavdelningen! Önskar man vore lite rikare nu... Men lite fina saker skall man nog kosta på sig tror jag :-)

Nu skall jag nog fortsätta min blocket spaning.

Trevlig kväll, sommar  och semester för vissa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0