Fruktansvärt

Har precis sett en dokumentär om amerikanska "beauty queens", detta var en uppföljning av en dokumentär om småflickor som tävlar, jag har sett den första för många många år sen och var tvungen nu att se denna. Jag tycker det är fruktansvärt hur föräldrarna "förstör" barndommen för tjejerna, såklart tycker alla att man lär sig så mycket och bla bla bla av att tävla från de är bebisar ch från bara några års ålder att sminkas mer än en vuxen kvinna. De ser fruktansvärda ut som små plastdockor. Alla ser likadana ut, konstgjorda med så mycket smink så det blir en mask, man ser inte hur de egentligen ser ut, spelar ingen roll om de är 3, 5, 10 eller 17, alla har lika mycket smink och ett påklistrat "leende", munnen öppen så man ser tänderna. De ser bara konstiga ut...
Om tjejen sjunger och det låter fruktansvärt, ingen bryr sig..de tycker bara det låter underbart och applåderar. 
Barnen skall se ut som dockor, men föräldrarsna själv de ser ut hur som helst.. hinner väl knappt klä på sig själv. 
Nä jag skulle kunna fortsätta i evigheter men jag slutar här.. hemskt tycker jag det är.. om de bara gjorde det med normal förnuft och lät de se ut som de gör och göra det för skojs skull en, två ggr per år, men nu är det ju på liv och död! 
Tur att vi inte har det så här i sverige.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0