Myslördag

Då har vi precis ätit klart jag och E (A jobbar som vanligt..) idag fick vi kotletter, klyftpotatis, sallad och ädelost sås. himla gott, var evigheter sedan jag åt ädelost sås. Elvira älskade såsen :-).

I förmiddags gick A och E ut till lekparken och jag tog mig en tur runt 2,5km spåret, lite halt och slaskigt men härligt att få en prommenad. Har faktiskt gått varje dag denna vecka, så skönt att vara igång igenman mår mycket bättre då. Jag behöver nog börja styrketräna igen... får on i nacken och axlarna och automatiskt då oxå huvudet för ofta nu när jag har ett sådant stillasittande jobb.. måste även stå mer när jag jobbar tror jag (höj och sänkbart bord). Ska kolla priset på ett nytt gym i närheten.

Ikväll är det ju schalger igen! Skoj skoj, tråkigt bara att kolla ensam, ingen att ventilera åsikterna med.
Har lite lösgodis kvar av det kilo! A köpte när mamma var nere förra helgen.. har inte ätit lösgodis på månader kanske tom halvår då jag inte tål det längre.. mår lätt illa och man känner hur konstgjort det är .. har ätit gele godis men då bara Ekorrens ekologiska. Super gott. Nu har jag iaf lösgotta hemma och om jag bara äter några bitar åt gången så går det bra... men man blir ju beroende av det oxå..kan liksom inte sluta äta om man har det hemma.. alltså ska jag aldrig mer köpa! Smart va! Bara äta hembakt och choklad :-) mmmmmmm.
Har blivit känslig mot vissa saker på senaste, typ godis, för mycket och fet mat tex... men det är väl bra antar jag... nyttigare än att bara vräka i sig saker i tid och otid...

Vid jul fick vi ett "Presentkort" eller erbjudande från Lovefilm av svärmor. Nu i veckan när jag städade ett skåp hittade jag detta kort och registrerade mig och jisses vilken bra grej! Tack så mycket.
Man har en film lista så skickar de hem en till två (?) filmer, man tittar på dem, skickar tillbaks och då skickar de nya filmer! Bra va?! Jag har på min lista några filmer till mig/oss och några till E så nu kan vi titta på filmer i två månader gratis :-).. Igår såg jag "What happens in Vegas" mycket bra film. Och E ger nog Molly högsta betyg tror jag :-)

Radhuset vi var och kollade på är nu sålt, gick nog för 2,8 mille ca...
jag har hittat nybyggda hus inte så långt härifrån (max 2 mil) som är ganska billiga men nu har de bara två hus kvar... Är sååå sugen på dem!! Men långt för A att åka till jobbet.. tråkigt :-(

Tänkte på en sak när jag stod och diskade nyss, jag diskar alltid (nästan) efter maten, tycker inte om att kolla på disken i/på diskhon varje gång jag går in i köket på kvällarna. Hur gör du, diskar du alltid efter maten eller tar du det dagen/dagarna efter?

Nu ska jag gå till min pingla som tittar på Små Einsteins .

Trevlig schalgerlördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0