Hej mitt vinterland

Här pågår julförberedelserna för fullt! Gjorde julkorten idag, skrev klart de.. för att upptäcka när kuverten skulle skrivas att det jag trodde var kuvert var ännu mer kort.. hur ouppmärksam kan man vara när man handlar! Blir arg på mig själv! Då får man inte iväg de innan imorgon, så då får det bli vanliga frimärken :-(.

Elviras julklappar från gammelmormor & gammelmorfar är inköpta, ej inslagna...

Måste göra julgodis, skinka, slå in klappar m.m.

Har redan köpt julmat så i helgen blir det nog julkäk här hemma, får se om skinkan tillagas då...

På jobbet går det sisådär, har skrivit kontrakt på 20% extra tom feb, men sen är det samma 50% som gäller... skall ha ett möte på torsdag får se om det ger något... jag blir galen på allt lovande snart.

Ingen mer dans är bokad för Elvira... glömde att boka innan sista ombokningsdatumet och nu är de bra tiderna fullbokade...
Först skulle hon gå på "pianodans" dvs balett men sen ville hon spela fotboll sen dans igen..och nu blir det inget bara för att vi glömde... eller så blir det 9.45 på lördagmornar! Vi får se....

Snö har det kommit oxå! Helt underbart. Är det vinter kan det väl ändå vara snö..och nu har jag faktiskt längtat den senaste tiden.
Igår kom det lite, sen på kvällen började det snöa igen och imorse vaknade man till ett snötäckt landskap. När jag hämtade E på dagis så var det strax över 10 cm ca.. och det snöar hela tiden nu.. undrar hur mycket det skall komma?
Vi stannade ute och lekte i snön efter dagis. ingen hade varit i parken på hela dagen så det var ett härligt snötäcke därinne och rutscbanan gick fort som bara den. Jag åkte oxå många ggr... vi lekte som bara den hon och jag :-) Ibland måste även mammor få leka så :-D

Lägenheten då? Jo köket är SNART klart.. bara en hylla och några lampor kvar.. tror jag.. men lådor och skåp är på plats och fyllda, de andra skåpen omorganiserade och städade. Lovely. Det blir SÅ bra ska ni veta!!

Sen är det faktiskt bara hyllor i klädkammaren och lampor som saknas här hemma!
Så skulle jag vilja måla om sovrummet och tapetsera en fondtapet.. men det får bli sen.. efter detta vill vi nog vila lite :-)

Det skall jag göra nu oxå..

/J


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag vill ha bilder på köket :-)



kramar

2009-12-16 @ 09:04:13
URL: http://www.familjenbrolin.se
Postat av: Knaada

Så var julen och Hälsingelandet avklarat, hoppas ni har haft det bra!



Gott nytt år på er!

2009-12-29 @ 22:21:35
URL: http://knaada.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0