God Fortsättning

Ja och God Jul till och med! Har inte blivit många rader här på ett tag... Lite mycket innan jul kanske :-/

Nu är vi hemma iallafall efter en härlig tripp uppöver skogarna. Inte för kallt och härligt väder.
God mat och härliga klappar och fina människor :-) En härlig jultur allt som allt. Tack allihopa.
Dock blev det inga vännbesök denna gång heller ... pga en nedrans förkylning som ville komma på besök lagom över jul. Då orkar man inte allt för mycket. Får hoppas att sommatrippen ger mer tid.. om vi kommer till påsk är väl alla så himla upptagna ändå?

Vi fick iallafall plats i bilen hem igen.. med nöd och näppe.. vi hade en extra passagerare med oss oxå..+ hennes bagage, men det gick :-) Lite trång om saligheten med 3 vuxna, ett barn och en katt i bur.

Imorgon måste vi ta tag i att packa upp det sista av E´s klappar..de ligger i påsen fortfarande..men plats måste ju beredas och det är den jobbiga biten. Men imorgon får det vara nog. Det nya året skall väl komma när det är ordning och reda ;-)

A är ledig till 7 jan, men jag har jobbat 2 dagar, superlugnt på jobbet! Många är lediga.
Jag fick iallafall det där jobbet jag pratade om förr. Så tom feb har jag 3 tjänster! 50% i repan, 20 som marknadsassitent och 30 på utbildningssidan. sen försvinner marknadsjobbet och jag får 40 på utbildningen.
Så det blir 90% totalt efter feb. Det är ju nästan 100%... så det blir toppen. Skönt att få mer tid och roligt att få prova något nytt. Det skall bli spännande.

Imorgon är det nyårsafton och det skall firas med en riktigt "klassisk" middag. Skagen, smördegsinbakad fläskfilé med hasselbacks potatis och katarellsås och Chokladkaka med hallon. Hoppas det blir lika gott som mammas plankstek i lördags :-) . Sen skall vi bara vänta på fyrverkerienra.

Idag efter en bytes/shoppingrunda i Kista kom A hem med en handväska till mig :-) Han tyckte jag behövde en sån (det gjorde jag oxå iofs). Hur snällt var inte det, såhär efter jul då det inte sparade på klapparna heller!
Han sa att det var en muta för att slippa byta kattsand :-D .. då kan jag göra det oftare. :-D :-D

Nu skall jag fortsätta att sticka. Jag fick en bok i julklapp, mycket bra eftersom jag glömt hur man gör (mamma har visat flera ggr... lärde även på syslöjden) men nu har jag en bok då ska jag väl inte glömma...
Elvira har beställt en halsduk och en tröja ..det där första klarar jag väl, men en tröja dröjer nog ;-) ... kanske kudden som min faster önskat klaras av innan nästa år är slut oxå .. vem vet?!

Gott nytt år!!!!!

Kommentarer
Postat av: pappa

Vadå det finns fler helger än jul påsk midsommar

2009-12-31 @ 18:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0