Motionera mera

Idag gick jag hem från jobbet.. japp och jag längtade efter promenaden hela dagen.. här händer det grejer minsann :-) Så härligt att kommit till det stadiet att man längtar efter en promenad! Förr drog man sig för att gå ut.. men nu längtar jag efter mina promenader.
Igår och i förrgår så gick jag 5 km, dubbelt så mycket som förr alltså. Jag har inte vågat gå 5 km spåren förr.. tyckre det är läskigt att gå ensam ut i skogen här.. vem vet vem som lurar i buskarna.
Jag har gått morgon promenader och på kvällarna har jag velat gå en liten prommis till.. men sakta i backarna, man får väl ta det lugnt nu. Senare kanske man kan ta två.
Imorgon är det meningen att jag skall cykla till jobbet, cykle kedjan är oljad och cykeln testad..lite ranglig och dan men nog kan man cykla lite.. bara en broms funkar med.... om det håller i sig med cyklandet så kanske man kan köpa en ny.

Idag har A fixat med öppningen och väggen.. nu är det bara lite kvar på öppningen ..eller en del kanske..
Sen skall jag sätta renoveringstapet och så ska vi måla i båda rummen. Sen hallen och när allt är klart där så ger vi oss på köket antar jag.. mer förvaring och bänkyta! Skönt..jag är så trött på att det är fullt i alla skåp, så det trillar ur saker när man öppnar... nu orkar man inte ens bry sig att städa där.
Jag längtar till det är klart så man slipper allt damm, damm, damm överallt!! Vi städar flera ggr i veckan nu och ändå är det inte rent... för hela tiden gör man en ny sak som dammar till tusen!

Elvira skall börja på dansskola i höst, på Balettakademien minsann. Fint ska det vara ..bara det allra bästa åt en prinsessa ;-) ... Nädå.. bara det jag hittat för småtjejer och hon älskar ju att dansa iaf hemma, får se om hon gillar det sen, men mamma är ju med så då kanske det går bra.

Nu en kopp med rött te.

/J

Kommentarer
Postat av: Mamma

Passa dig så att du inte får för mycket motion, det är inte bra har jag hört:)

Visst det passar bra för en tingeling prinsessa att dansa balettakademin

2009-08-06 @ 12:35:21
Postat av: Jenny

ja visst kan det vara det ;-) ... imorgon är iaf vilodag.

2009-08-06 @ 18:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0