Hösten är här

Nyss på min morgonpromenad, den första på en vecka då jag varit förkyld, så kännde man i luften att nu är hösten här. Härligt! Jag gillar alla årstider nuförtiden.. på hösten vill jag bara köpa en massa gosiga koftor & filtar och härligt te i mängder.

För Elviras del så innebär hösten dans, för jag har sagt att¨när det blir höst börjar dansen och det minns hon väldigt väl.
På söndag börjar det..även om vi åkte iväg i söndags.. jag vet inte vad jag tänkte med, visste vilket datum dansen började och vilket datum det var i söndags..men ändå trodde jag att dansen började då.. kopplade inte ihop att det var fel dag. Ojojoj inte så bra, för E ville inte åka ifrån Balettakademien utan att ha dansat..men en glass och en chokladbit som muta ;-) Och sedan på vägen hem så pratade vi om att det var sommar och dansen börjar ju på hösten tyckte hon så då var det helt OK.

Med lägenheten går det sakta men säkert framåt, tv-möbel/modulen är snart klar, skall slipas, spacklas,slipas och målas, tv:n skall upp el skall dras osv, sen kan vi flytta in i-rummet och sedan ge oss på matrummet.
Vi beställde soffa häromdagen, en från Mio 6v leveranstid, men vi ville ha bara den soffan och det var ett bra pris+ att de har 1000:- rabatt på soffor där nu.
Igår var vi och köpte fina stolar till matrummet, men eftersom de är från 1800-talet vill vi inte måla dem, så vi får se om de står vi matbordet eller blir extra stolar bredvid.. sitsen skall iaf kläs om.

På onsdag börjar min praktik och det verkar mycket spännande, iaf som personalchefen har beskrivit det, jag kommer att lära mig en massa iaf och det är det som jag vill. Jag skall vara på personal avd och hjälpa till med div uppgifter, kanske marknadsavd behöver hjälp, vd-assistenten osv. Vi får se om nån vecka vad jag tycker, men det är ett steg i rätt riktning iaf, mot att kanske få ett annat/heltidsjobb för det behövs snart, hur mycket jag än gillar att jobba 50%. Det är lite mer roligt att få lön för 100% än 50% ;-).

Nu tror jag att jag skall fortsätta med min bok. Det är så härligt att kunna ligga i sängen på kvällarna och läsa bok nu när E har eget rum. Jag läser hellre än ser på tv på kvällarna nu (nu är det iofs inte kväll)... eftersom det är på kvällarna blir det oxå bara "chiclit" böcker, inga deckare eller så.. då kan man ju inte somna sen ;-).

Det går bra för E att sova i rummet, bara 1g har hon kissat i sängen och om hon vaknar på natten/morgonen så kommer hon in till oss och lägger sig och somnar om.. så det är helt OK :-)

Ha en bra dag.


Kommentarer
Postat av: pappa

Visste väl de att drev med mig om dom rosa stolarna

2009-08-27 @ 18:02:02
Postat av: Anonym

Visste väl de att du drev med mig om dom rosa stolarna

2009-08-27 @ 18:03:28
Postat av: pappa

du skriver för sällan.............

2009-09-02 @ 17:48:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0