Höstbröllop

Soffjakt håller vi på med nu då vårt nya vardagsrum börjar se slutet typ... måste bara tapetsera måla och göra tv-möbel men ja inom kort så borde det vara klart och då vill vi ha en soffa, en stooor soffa skall det vara med minst en divan. Jag har hittat några kandidater som vi båda gillar, vi får väl se vilken som är skönast och finast.

Här är iaf två alternativ. Den första kan man få i mörk knallrosa oxå, men det är visst inget A gillar ;-).


(Bilden lånad från en annons på blocket. )

Den sista bilden gick visst inte att ladda upp, men här är den iaf:
http://www.stalands.se/soffor/basic-09__2604


Idag fick vi ännu en underbar kunganyhet! Prinsessan Madeleine och Jonas har förlovat sig :-) Det betyder ännu ett kungabröllop nästa år! Hur ska jag hinna med alla fester , Å vad ska jag ha på mig...  ;-) .

Ingen promenad idag... inte bra. A har jobbat och direkt efter middagen drog han igång med att bygga på öppningen.. men snart är det klart, imorgon troligtvis. Skönt..för det dammar och skräpar av det hela tiden...har damm överallt oavsett hur mycket vi städar.

Senare i höst/vinter skulle jag vilja måla om i sovrummet och tapetsera lite..har en drömtapet dit..vi får se hur mycket man vill måla senare i höst efter alla rum som nu skall målas :-).

Från och med nu i slutet av Augusti och resten av året kommer jag att "praktisera" på annan avdelning på jobbet.. detta pga vi får en praktikant i repan och 4 pers är alldeles för många, så vår chef frågade om nån av oss var intresserade av att se sig om på företaget och det visade sig att det vara bara jag av oss tre så jag får ta hela tiden själv :-) Och vem vet, om jag hamnar på något bra ställe kanske jag blir kvar...
Jag vet ännu inte vad jag får göra, det kan vara allt från att sortera papper! till ja vad som helst...Vi får se, skönt med ombyte iallafall.

Nu är jag lite hungrig.

Trevlig kväll.


Kommentarer
Postat av: mamma

Lilla gumman låt nu Andreas bestämma färg på soffan. Inte kan ni väl ha en knallrosa soffa.

2009-08-12 @ 15:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0