Nya glasögon

Idag var jag in till stan för att skaffa mig slipade solglasögon, behöver verkligen det när jag kör bil tex.. jobbigt att inte kunna ha solglasögon då för man måste ha vanliga glasögonen.
Svägerskan hade varit till en optiker i stan som var väldigt billig Smart Eyes, så jag bokade en tid där idag.
Det visade sig att de hade ett erbjudande tom som var att man fick ett par solglasögon och ett par vanliga för 1695 (bara solglasögonen skulle gått på 1295!) så då blev det ett par vanliga med, de kommer om ca 2 v.
Det tråkiga var bara att jag har så litet huvud och tätt mellan ögonen (?) så jag kunde inte ha de två glasögonen jag tittat ut, tex ett par större solbrillor då de inte har så stora glas för mina ögon :-( Men jag hittade några snygga efter ett tag iaf.

Sen blev det lite snabb shopping på stan, började eg kl 12 men jag flexade lite, har några timmar att ta ut, så jag kom senare..
På vägen köpte jag 3! lådor jordgubbar på hötorget oxå, väldigt goda var de! Eftersom jag inte åker till stan så ofta så fyllde jag på mitt hudvårdsförråd på LUSH oxå.  Och en härlig nöt smoothie till lunch från mitt nyttiga favorit ställe Blueberry.

Om jag har tur så kommer jag att få en del förändringar på jobbfronten i framtiden.

Vad tråkigt att det blev kallare...men det har ju blivit grönt iaf, gräsmattorna är snart helt gröna och träden knoppar, vissa buskar börjar bli ganska gröna. Härligt härligt, snart är sommaren här!

Nu ska jag gå och njuta lite jordgubbar med min prinsessa.

Trevlig kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0