Missar brittan!

Jahapp, så har vi återigen varit på Närakuten med prinsessan.. denna gången hosta (IGEN) men denna gång oxå påtagligt andfådd (falsk krupp)fick en tid måndag kväll kl 20, kl 22 är vi hemma och har duschat! ca 1½ timme spenderade vi där, först fick vi vänta lite sen enfter underökning var det andas (medicin) sedan vänta 15 min andas igen, vänta , dricka kortison sedan vänta på doktorn...
Diskuterade lite med en sköterska, väldigt gullig, hon hade två döttrar varav den ena fick som E varje gång hon blev förkyld så nu tror vi oss veta att varje gång hon blir förkyld får vår prinsessa falsk krupp :-( enl sköterskan kan man få det och det kan sedan utveckla sig till förkylnings astma. Jag vet inte om det var tack vare sköterskan eller om det avr doktons initiativ men han skrev iaf ut 2 st inhalations sprayer som hon kan ta när hon får dessa symptom (sköterskan sa att de inte kan skriva ut sånt på akuten, man måste göra en utredning först..) tänk att det ska ta så lång tid och så många doktorer innan man får rätt hjälp, och detta på en närakut! För denna har fungerat, hostade bara som värst ½ dygn.. annars brukar det vara betydligt mer.. Skönt.

Idag läser jag det som jag väntat på lääääänge (jag och A) att Britney (Spears) kommer till sverige med sin Cirkus Tour, detta var inte inbokat i början men nu när det gått så bra för den så kommer hon hit! Yey! MEN läser då vilket datum hon kommer och vad läsar jag inte då, jo hon kommer samma dag som vi åker till Gotland! Japp så är det! Och avboka kan man inte göra, för då förlorar vi alla pengar för stugan. Blääää. Andreas ville nästan ställa in resan ;-) Ja vi gillar Brittan båda två.. två vuxna människor :-D.

Vi har för övrigt bokat en härlig stuga 50 m från havet med havsutsikt och uteplats mot havet. 9 km från Visby..
Så nu kan E få åka och se Pippis hus som hon längtar efter det ska ni veta. 

Igår fick hon en pippdocka (liten) som dagis glömt i parken och som hon skall ta med på lördag, och ända sen igår så har den följt med överallt och då menar jag överallt!!! Så idag på lunchen gick jag ner till BR leksaker i Kista och köpte ne egen till henne och med i paketet följde Tommy och Annika så nu har hon alla tre med överallt :-)
Ibland presenterar hon sig som Elvira Z Victualia Krysmynta Rullgardina Pippi :-). 

Nu skall vi städa leksaker sen hoppa  i duschen.

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Anna

Precis som det blev för Isak. betapred fick vi utskrivet plus aerimor och pulmicort att inhalera så dom får vi ge honom varje gång han blir förkyld. Så nu ska ni se att honkommer att bli frisk och hålla sig frisk ett tag. Hoppas hon slipper fler kruppanfall.



Kramar

2009-04-29 @ 21:56:52
URL: http://bhugulliver.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0