Leverans

Nu är jag frisk.. antar jag? Inget ont i halsen längre... det mesta försvann natten till igår och det sista är nu borta. Igår var jag bara så förbaskeme trött... tur att de ville ha E på dagis ändå så jag fick vara hemma själv och vila, tvätta kudden och lakan och få bort alla äckliga bassilusker.
Dessutom är det gott att äta riktigt mat, inte bara soppa på potatis och blomkål.. fast det är gott det med..

Nu är jag så glad att man kan göra saker igen. Sen skansen i lördags har jag inte gjort ett jota...Jag hatar att sitta still och bara titta på skräp smuts och annat... vill ha bort och rent. Så gott det går iaf.

Sen sa de på dagis att de gärna vill ha E där nästan varje dag... vill inte jag :-( Men hon kan få gå nån dag extra ibland iaf..
skulle behövas då vi vill måla om här, så då kan jag ju göra det om hon är på dagis :-) Vilken idé!
Kanske dags att börja riva tapeter i köket snart :-). Villså gärna få fräscht här.

Idag kom en levernas hem, inte vilken levernas som helst utan Mat!! Japp hade beställt från Mataffären. Hur praktiskt som helst. Beställde i tisdag för levernans idag. Eftersom A jobbar till ca 17 denna vecka och sen komma hem och åka och handla när han hellre umgås med E så då bestämmde vi att prova en gång.. var nog lite dyrare på varorna men nån enstaka gång kan man ju ha det som reserv.. eftersom jag var sjuk och A hade annat och göra i söndags så hanns det aldrig med då.. Men så himla praktiskt måste jag säga, plingar på dörren man betalar de bär in varorna i hallen sen är det bara att plocka in.

Sen fick man frysvarorna packade med kolsyreis :-) Coolt. Så nu har jag stått och haft rök i min slask :-) Elvira tyckte det var jätteroligt.

Usha, tittade in en sväng i v-rummet.. ser ut som ett sjörövar slag, E och jag har lekt med ALLA saker hon har i sina lådor.. så nu är allt på golvet. Roligt att leka men mindre roligt sen när man ska städa.. bäst jag sitter kvar här inne i "kontoret" när hon sover :-) så jag slipper se skiten.

/Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0