Mat

Idag har det gått segt... ja herregud! Efter E somnat igår så började jag och A tapetsera upp täck tapet, så vi skulle slippa bredspackla hela väggen.. det blev faktiskt ganska bra, jag trodde inte så mcyket på den från Rusta.. men den var ju bra.
Så nu skall det målas förhoppningsvis på onsdag och jag skall börja plocka bort grejer imorgon.

Annars har jag och E inte gjort så mycket idag... var en sväng till Solna C för att köpa en fleece tröja till E  som hon behöver under sin skaljacka...känns som man handlar ofta! Men det blir ju så i början av varje säsong.. hon har ju växt ur de saker hon använde året innan.

Har precis kollat på Matakuten. Stackars skolbarn! Maten är katastrofal på en del ställen. På E skola/dagis så får de iaf lite bättre, visst får de halvfabrikat oxå men sallader och sånt är ganska bra iaf! De lagar allt själva, inget levereras från något centralkök. Dessutom får E bra mat hemma, men det är inte alla barn som får det, de får lika mat hemma som på skolan.. hur skall de klara sig näringsmässigt. Ja jag förstår inte hur den/de som planerar matsedeln tänker.. äter de maten själva eller har de mat med sig? Man kan göra billig OCH nyttig mat.. man måste inte använda alla hel/halvfabrikat med en massa E-nummer och annat krafs... självkalart kan man väl äta sånt oxå emellanåt men inte jämt varje dag!
Spännande och se sen hur E tycker om skolmaten.. sen när hon utrycker sig om sådanna saker... nu äter hon ju bara ;-)

Ja jag har suttit i soffan och myst, nerbäddad under ett täcke, sett på TV och läst. Hur mysigt som helst.. måste ju ta igen sen igår då jag arbetade hela kvällen :-D ...

Imorgon ska jag nog slipa lite lister i hallen, förbereda för målning där oxå.. men det blir nog inte än på ett tag.. men man kan väl förbereda iaf!

Nu ska jag surfa vidare sen hopp i säng, är ju som sagt ganska trött.

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej! tack för tipset om e-bay, men vet inte om jag vågar köpa där. man vet ju inte om flaskan är tom när man får den :P



Jag gjorde den där ananaspajen igår som du hade recept på din andra blogg. Fast jag förgräddade inte pajdegen, hittade ett liknande recept och där hade de inte förgräddat den. Det blev sjukt gott iaf!! ;) Rekommenderas! :)

2008-10-07 @ 16:57:12
URL: http://viewfromheaven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0