Lat katt

Haft en lugn och trevlig helg.
Skulle ha målat lister igår (andreas..) men vi saknade maskeringstejp och orkade inte köpa det.. så det får bli en annan gång. Då fick vi en lugn? dag.. hade tvätt tid. Hade nå ofantligt med tvätt! När vi samlade ihop allt växte högen bara.. våra normala påsar räckte inte till så vi fick leta andra väskor att ha tvätten i ner till tvättstugan!

Jag gjorde en mysig söndagsfrukost igår åt mina två sötisar. Dinkelmuffins med Svartavinbär, små amerikanska pannkakor med äpple och kanel kompott, äggröra och till kaffet (fick han göra själv ;-) ) fick han chocolate chip cookies, de blev snabbt Elviras favorit! jag gjorde bara en halv sats och nu är det slut!

Idag har vi bara varit till Kista och lämnat en tröja på Gina och lämnat ett paket som skulle skickas. Fyndade oxå två tröjor på HM till E, rosa såklart, en t-shirt och en kofta, totalsumman blev 112:-!! Först var det rea och sedan fick jag 10% med hm kortet.. bra jobbat där!

Nu på kvällen ville jag gå en sväng och (tjocka) katten behövde luftas och få motion så jag slog två flugor i en smäll.. tog med mig katten på en tur runt i området. Sur var hon kan jag lova... gick ibland och ibland tvärnitade hon så jag var tvungen att bära... då morrade hon :-) jag hade roligt iaf... blev asrädd för en lastbil... inte så konstigt när hon skiter på sig av fotgängare.... sen höll hon på missa att vi var hemma... var sur och gick bara..
Eftersom det var mörkt ute så ville jag inte gå i motionsspåren så vi gick en lång vända på bostadsområdet...

Jag har hittat en perfekt lägenhet för oss! Varför nu?! En trea som man kan göra till en fyra, med två toaletter. En balkong och uteplats! Och nybyggd, några minuter från där vi bor nu! Till bra pris.Vaaaaarföööööör?! Ingen vill ju låna mer pengar till oss nu och kommer nog blir svårt att sälja denna...jaja... Hoppas nån annan vill sälja sin likadana senare ;-)

Igår när vi var på väg till affären frågade jag E om hon ville ha en lillasyster , "mmm måtte köpa på fären" sa hon då :-) Sötnosen... så jag skrev upp på shoppinglistan, men det var tomt på den hyllan igår :-D ..hahhahahha

Nu är det dags för Matakuten, kanske skall äta min hemmagjorda risifrutti utan konstiga E-nummer och annat trams ;-)
Jag blev så äcklad förra veckan så nu kollar jag alltid innehållförteckningarna och köper det som innehåller minst eller inget konstigt i.. gör det mesta själv, köper ekologiskt för då har det oftast inga konstigheter i.. hittade tom en korv utan trams... Scans ekologiska. Mycket god, åt den till lunch idag.  

Trevlig vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0