Födelsedagen

Igår var jag och mamma på Chokladfestivalen. Den är alltid på eller om kring min födelsedag, i år det förstnämnda.
Var många år sedan jag var dit då min make tycker det är onödigt att trängas med folk som bara vill äta gratis choklad :-D
Jag själv tycker att det är ett ypperligt tillfälle att smaka/köpa choklad på nya ställen som jag aldrig varit med kanska kan komma att besöka om de ha den bästa chokladen. I år så kom jag fram till samma slutsats som förra gången, jag måste åka och besöka Gunnarsons special konditori eftersom jag köpte de bästa bitarna där i år oxå!

Efter festivalen var vi tvugna att bege oss hem, blev inget fika på Bästa fiket i stan.. eftersom kära maken skulle jobba.
 När vi kom hem möttes vi av E med ett stort paket med blommor i, som kommit när vi var borta. Vackra härliga höstblommor fick jag :-) .

På morgonen fick jag fina presenter (ja jag fick inte alla då, får/fått köpa de i eftehand men de är himla fina iaf :-) ) och sedan en smaskig tårta som maken själv bakat.

På em åkte vi till Kista och åt mat och köpte ett par stövlar(present), superfina sådanna!

Idag har vi bara varit ute och tagit det lugnt.
Nä vi skjutsat mamma till bussen gick jag E ut i lekparken igen för hon ville det.. var ledsen för att hon inte fick följa med mormor hem med bussen och hälsa på "gubben" (morfar)...

Sen har hon plockar lövar "en masse" som vanligt.. favorit sysselsättningen nu för tiden, och att springa och sparka i löven. Plockar även med sig in emellanåt och skall stoppa i burken vi har på köksbordet.

Bilder från helgen:

Paradiset?
  

Makens alster :-)


Höst i parken
    

Fortsatt trevlig söndag.


Kommentarer
Postat av: Anna Brolin

Vill också.. ååå vad man missar när man bor på vichan... haha mer tid ork och energi till mig tack så jag kan åka på allt jag vill.. inplanerat är iaf symässan i mars sår se om jag hinner ni i november med. ska också ner till storstan en helg framöver och julhandla lite..



Men som sagt TID!!



Kramar på dig gumman!

2008-10-13 @ 07:58:50
URL: http://bhugulliver.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0