Slingerland

Inget speciellt har hänt här...
Städade igår, bort bort med alla sjukbaciller.. nu vill vi vara friska! Tvättade oxå.. tom täcken och kuddar.
Bakade en Halloween tårta till mig själv.. eftersom A jobbade och E äter inte sockerkaka.. men toppingen åt hon iaf :-)
Igår kväll njöt jag bara av att ha det nstädat och fräscht, låg under täcke i soffan, såg på Idol och läste fredagsbilagorna.

Idag har vi bara tagit det lugnt (ritat, byggt pussel osv)... kl 15 bytte jag pyjamasbyxorna mot jeans för vi skulle gå ut en stund, kallt och friskt ute..bara nån plusgrad. Sen åkte vi till Max och köpte mat, jag köpte en kycklingsallad, de är godare än McD... På vägen dit tyckte jag det var mycket folk ute nere vid sjön och promenerade... kallt härligt väder i solnedgången... men på vägen hem såg jag alla lyktor på kyrkogården mittemot och kom då på att det var Allhelgona. Så det var nog många som varit och tänt ljus och besökt kyrkogården oxå.. men även andra flanerare.. som träffas ikväll och har det mysigt..
Jag och E tände ljus här hemma oxå, ett för farfar och ett för gammelfarmor (min farmor) eftersom det är för långt till deras gravar.

När vi åkte hemåt var det en mamma som var ute och gick med barnvagn i väggrenen.. mörkt ute och mitt i en kurva/sväng, hon var svår att se (inte på vår sida av vägen..)... kunde hon inte gå på andra sidan på trottoaren... men hon kanske ville leva farligt, ha en adrenalin kick...
Men det är ofta folk går på andra sidan där det itne finns trotoarer..speciellt här i vårt område.. gör kanske inte så mycket här men på större vägar (som hon ovan)..

Nu har jag dammsugit IGEN, dock bara svischat av... grus och havregryn var ganska irriterande att ha under fötterna.. nu saknar jag vår gamla Ergo rapido dammsugare... skulle gärna ha en rosa/lila (julklappstips!).. är ganska jobbigt att släpa fram stora dammsugaren bara för lite småskräp.

Nu ska jag gå och sätta mig och se på Händige Manny med E (var slingerland när inlägget påbörjades).
Sedan blir det Stjärnor på Is och Vi föräldrar tidningen under täcke i soffan.
Kanske zappar över till det där dansbands programmet för lite humor.. om det är några lika roliga killar som förra gången.. de med magtröjor!! 



(www.larzkristerz.com)



(www.elgiganten.com)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0