Så kom den..

.. årets första riktiga ordentliga snö... ca 5 cm är det ute på marken nu.
Imorse när jag öppnade persiennerna (kl 06...) såg jag att det var mycket snö och mer kom det.. E tittade ut och blev lycklig! Så jag bestämde att vi skulle ut och åka tefat (har inte hunnit köpa pulka ännu) efter frukost.
En stund senare börjar fröken att hosta, tillslut kräks hon.. jaha.. ingen utevistelse tänker jag.. för hon brukar hosta så hon kräks om hon går ut när hon har hosta.. men jag tycker så synd om henne som har längtat efter att åka pulka så jag bestämmer att vi går ut och åker iaf 5 min..sagt och gjort vi går ut, är ute en timme... idag hostade hon 2 ggr på hela tiden! Så idag var det bra med luft åt henne... Så bra tänkte jag, då går vi ut efter vilan oxå, men tji fick jag.. så är hon sur och grinig och har feber, sitter bara å gnäller i soffan.

Har knappt ätit nåt på hela dagen, men druckit massor iaf. Så till middagen fick hon en panodil så hon skulle kunna äta (verkade som hon hade ont i halsen) och hon åt en hel del bulgur, inget kött.
Jag själv åt potatisgratäng och Lövbiff, men det gillar inte lilla fröken, så jag erbjöd henne bulgur som vi hade kvar (bara för att hon itne ätit nåt på hela dagen..inte annars).

E ville gärna stå i fönstret och titta på snön hela förmiddagen :-). Hoppas den ligger kvar en stund nu.. men den är välk borta till veckan. Nu är det iaf -5 grader...

Hoppas jag får pappren för det nya jobbet i början av veckan.. så jag kan skriva på dem.. vill inte säga upp mig förrän det är klart...

Nu sover pinglan, en stund iaf.. gissar på att det blir ett pass med soffsittning och hosta inatt, som vanligt.

Det har oxå blibit de obligatoriska "snöbullarna" idag, dvs saffransbullarna som jag bakar vid den första ordentliga snön.. (om den inte kommer för tidigt dvs..) En liten tradition jag har.. och det passade bra idag, då mina bullar var slut.. strykande åtgång på sista omgången... dessa blev oxå j-ligt goda om man får säga det själv..

Bilder:

 

(Några av mina halsbandshängen jag gjort.Sista bilden är lite dålig..men jag orkar inte beskära..)
 

Det här tyckte hon att man skulle sova i.. istället för nattlinne :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0