Jul!

Idag har jag varit till jobbet och fått influensavaccin. Väl på jobbet får jag veta att jag är ledig juldagen oxå (julafton fick jag veta i veckan) ..så skönt som en tung sten släppts från mitt bröst. Då är jag ledig i 2 veckor i sträck!! Nu är det bara nyår som är ett problem (uppdagades igår), vi jobbar båda två men jag jobbar fm och A e.m...känner inte att jag vill be om ledigt då oxå när jag eg inte skulle få vara ledig jul... hoppas A kan komma senare eller nåt...

Elvira sjunger för oss nuförtiden... häromdagen sjöng hon " bomenizer bomenizer" dvs Womanizer .. Britneys nya låt... hur härlig som helst lät hon! Att hon snappat upp den ..
Igår sjöng hon på en signatur melodi till barnprogrammet Lazy Town.. oftast får vi höra de vanliga barnvisorna...

I lördags när vi var i Solna Centrum så tänkte vi fika så jag och E (i min famn) gick in mot en café disk och kollade vad de hade då säger E: ja tar en capusino tack, mamma tar oxå capusino .. Hahaha så söt hon e!!
Sen när vi åkte hem så frågade jag om mamma dricker kaffe, "nä mamma dricker te" jag: "vad dricker pappa då?" "Kaffe latten" säger hon, jag: "Vad dricker Elvira då?" "Capusino" säger hon.. Cappucino för henne är mjölk med lite kakao pulver i... det får hon på lördagar när A dricker sitt kaffe.
Hon brukar oxå beställa sin egen mat om vi står nånstans och skall handla mat.. men det blir alltid : "jag tar cheese burgare en äppeljos" ev pommes frites oxå... HAhahha.. vi skrattar alltid då! Det är helroligt att ha barn i den här åldern, man får höra så mycket roligt.

Om E somnar snart (låter som hon inte har lust med det nu) så skall jag oxå lägga mig..är trött och skall upp 03.45! Hoppas jag slipper detta snart!!!

Trevlig kväll

Kommentarer
Postat av: Anna

Det håller jag tummarna för =)

2008-11-12 @ 08:43:33
URL: http://bhugulliver.blogspot.com
Postat av: Nicklas

Ja, det var rätt gott också. Mycket sallad så blir det bra =)

2008-11-13 @ 20:07:36
URL: http://oneeightytwo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0