Jag med

Jag kan väl inte vara sämre än alla andra bloggare, jag måste ju säga mitt oxå.
Grattis Obama. Var det rätt eller fel? Ja jag är inte så insatt men jag tror att det var rätt att Obama vann.. men man kan ju aldrig veta sånt innan.. så är det ju alltid, man röstar bara på vad han/de säger och sedan kanske det blir helt annorlunda. Men man får hoppas att det går bättre för USA nu ... kan ju inte bli mycket sämre eller?
HAde några amerikaner på hotellet inatt, en man var så lycklig.. innan hans skulle checka ut och åka stod han och diskuterade valet med mig, sen vandrade han omkring, pratade med en annan amerikan som var deprimerad (röstede på Mccain) och sedan vandrade han omkring igen.. hela tiden som i ett lyckorus :-) jätteroligt att se.. han var som ett lyckligt barn :-) .. Som sagt en man var arg/deprimerad och tyckte det var katastrof...

Nu till jul: Jag måste jobba! Julafton och juldagen! Skit i********* ************* piiiiiiiiip. Nu när E börjar bli stor och förstår saker, ja då måste man jobba... får hoppas att det går vägen så man har nytt jobb.. för på kontor jobbar de då inte jul..

Så har jag jobbat mitt för denna vecka.. en dag, ja det känns bra, undrar hur det ska gå om och när man börjar jobba heltid... nu som jag trivs så bra. E på dagis och jag jobbar 2 dagar, sen kan vi umgås och bara göra roliga oc tråkiga saker resten av veckan.. sussa omkring i pyjamas lite för länge, baka.. ja allt möjligt. Jag skulle vilja jobba såhär resten av livet! Vore underbart... men då tjänar man inga pengar, och vill man flytta så måste man ha det.. tyyypiskt! JAg ska flytta norröver där man kan köpa hus för max hundra tusen! Japp det ska jag.

Igårkväll när jag var ute på promenad så gick jag upp på det nya området här uppe, gick och kikade hur det såg ut där nu... och kikade in i radhusen och på dem.. och förundrades över hur har folk råd? De kostar ju ändå 4-5 mille... prioriterar folk att bara bo eller vad? Jag förstår inte.. fast jag skulle gärna bo i de husen för de är sååå fina (oavsett vad mamma tycker om fönstren ;-) )

Nu e jag hungrig, smörgås och te?
Snart börjar Leila oxå..

Trevlig onsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0