Fallskärm?

Ja då var man uppsagd.. eller jag har sagt upp mig :-). Många blev chockade på jobbet.. att jag slutar redan imorgon.. kanske blev det glada oxå ;-) .. Passade på att fråga chefen om vårt fallskärmsavtal eller något avgångsvederlag, men hör och häpna: Inget av dessa existerade! Va?! Får man inte något för lång och trogen tjänst (6½ år) ;-) ? Ja jag säger då det..Vd:ar och sånt i all ära men det är vi receptionister som driver världen.. visste ni inte det? Och inget får man för det...
Förvisso blev jag bjuden på julbordet (för lång och trogen tjänst :-) )även om jag slutat och det tackar jag så mycket för men kan tyvärr inte komma. Skulle vara trevligt med lite julmat. Mmmmm. Men jag skulle kunna nöja mig med nån miljon bara.. behöver inte en flera hundra miljoner för jag har inte tänkt segla jorden runt (och då behöver man inte de där 170 nånting miljonerna...). Jaja.. får väl ta det som det är antar jag :-D.
Skämt å sido, Tack så mycket för de här åren. Jag har trivts mycket bra (tydligen..6½ år...) även om den sista tiden varit motig, förmodligen pga att jag varit så nära en del jobb, och på de grymeligt tidiga morgnarna som jag tröttnat på!
Jag kommer faktiskt att sakna gästerna, även de otrevliga och knasiga.. det är ju oxå en charm i sig.. alla kan ju inte vara trevliga.
Även fast jag kommer att ha kontakt med besökare/gäster nu oxå är det inte i samma utsträckning och "form" antar jag ...

Nu sover E äntligen... somnade 30 min senare (bara för att jag vill gå och lägga mig tidigare idag.. är supertrött... och skall fortfarande upp 03.35 imorgon... men sista gången så kanske det inte gör något.. kan vara lite trött :-)

Godnatt :-p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0