Sardinien

Så var vi hemma (ja sen i onsdags..).
Resan gick bra, gick bättre än jag trodde att flyga med Elvira.. inte superbra..men det gick..hon var ju såklart grinig, skrikig å spring i benen en aning då men det hör till. Det var vi några barnfamiljer å en massa pensionärer som åkte på den resan :-D, var väl den tiden antar jag..

Vädret var OK.. regnade lördag, måndag och tisdag men annars var det som här en sommar dag, sol & moln ca 23 grader varmt.. men eftersom vi åkte med E så låg vi inte på stranden hela dagarna.. ville ju se lite oxå.. och behövde göra en del annat, sen sov E middag mitt på dagen efter lunch så så var vi tyvärr tvugna att vara inne ibland när hon inte sov ute på vift.

På lördagen när det regande åkte vi till en större stad - Sassari och kollade, men blev inte så impade. Hittade en liten frukt och grönt marknad med underbara apelsiner, jorgubbar å tomater. Handlade lunch å annat på en supermarket innan vi åkte hem med rälsbussen igen (de kallade det tåg ) å Elvira sov.

Promenerat en massa.. minst 1 timme om dagen, eftersom hotellet låg utanför själva "centrum" i Alghero så blev det så.. och bort till gamla stan som vi var 2 ggr så var det ca 30 min promenad. Och sedan gick vi ju där nån timme.

Elvira älskade att "simma" dvs vara vid stranden och gå i vattenbrynet å hoppa i vågorna.. hon simmade aldrig på riktigt.. blev super rädd när hon ramlade i vattnet ...Hon lekte med hink å spade å ritade med pinnar i sanden.. det kunde hon göra flera timmar! Underbart var det iaf.. Stranden var superfin, bakom en pinjeskog med turkosblått vatten å långgrundt.

Hotellet var OK, fullt av furu å kalt och kallt. Eftersom vi var första charter gänget för i år aå var rummet kallt när vi kom dit men blev bättre..fortfarande kallt dock, AC:n som vi betalt x-tra för användes för att värma upp stället istället för att kyla :-D värmen gick ända upp till 30 grader.

Hemredan var lite jobbit.. 10 timmar tog det allt som allt.. pga förseningar med flyg och bagage.. så vi var ganska trötta när vi kom hem.. jaga E 10 timmar på flyg å flygplatser tar ut sin rätt antar jag.. så Emma: vi kommer inte till Australien i år ;-) ...Tar ett tag innan vi kommer att åka på längre resor tror jag.

Selma trivdes som fisken i vattet i Norrköping. De fick klappa på henne och allt. Sicken tur. Hon var till och med välkommen tillbaks.