Hosta igen!

Nu har stackars Elvira hosta igen.. men man kunde väl ana det eftersom hon varit snorig ett tag å då brukar hostan komma sen.. Vi fick hämta från dagis, de ringde å sa att hon inte mådde bra, hostade å sa mamma.. lilla prinsessan.. Då känndes det hårt att själv inte kunna åka, Andreas fick åka pga att alla mina kollegor då var på väg till Florens å de enda som kunde jobba jobbar redan.. Men men A åkte iaf.. hon mådde iofs som hon gjort de senaste dagarna dvs lite grinig fast med mycket mer hosta..
Nu när hon drack "välling" (vatten med liiite välling pulver) så började hon hosta tills hon kräktes 2ggr nu sover hon iaf.. hostade innan hon somnade men inte lika mycket slem som innan kräk.. hoppas hon slipper hosta inatt. Och att det är som de tidigare gångerna så borde hon bli bättre efter detta.. dvs mindre hosta imorgon osv...ja vi får se.

En rolig sak: När jag kom hem idag så hittade jag ett vaderat kuvert som kommit med posten.. vad är detta tänkte jag.. har inte beställt något vad jag vet.. Öppnade och där stod: "Grattis.. blablabla... " jag hade vunnit en tävling :-D
Enda tävlingen jag varit med i på flera år å så vann jag! Jag tävlade på Tv4 för att vinna blijetter till Let´s dance men vann "bara" typ 2-10 pris eller så.. Smink från Maybelline för 500 :-! Jag som behövde en ny mascara! Å så var det ett puder, 2 ögonskuggor å läppglans! Tusen tack!

I helgen var vi ju upp till mamms å papps å halsade på oxå. Mycket trevligt! Å god mat hade alla lagat åt oss! Tusen tack :-p

Nu är det inte långt kvar till resan! Så skönt det ska bli.
Tur att Elvira skall vara hemma från dagis 4 dagar innan så hon kanske inte blir sjuk tills vi skall åka.. men man kan ju aldrig vara säker eller hur?!

Imorgon tar jag med Matteboken till jobbet , skall försöka räkna lite nu dessa dagar så jag inte ligger efter så mycket...

Nu skall jag titta på lite TV innan jag skall sova..

Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0