Trevlig helg!

Elvira blev tyvärr inte bättre, hon har fått feber oxå! Hostan är faktiskt bättre beroende på vad hon äter, till lunch ville hon inte äta något då var hon ganska dålig och påverkad av febern trots ipren, chokladpudding var det enda hon ville äta! Tyvärr så hostade hon ganska mycket av den så inget mer sånt idag.. hon åt en youghurt till mellis före oxå..Sovit 2 ggr idag, efter andra gången när hon vaknade så var hon pigg som en lärka och det har hållit i sig hela kvällen mer eller mindre även fast febern varit 38 grader med ipren i kroppen.. hon har hjälpt mig att "diksat" och tvättat potatis.
Jag fick till och med köket städat, och diskat klart allt..det trodde jag inte när hon var så dålig innan..så nu kan jag till och med gå in i köket ikväll..

Nå städa blev det inte idag, ville inte göra det när hon inte mådde bra även fast Andreas var hemma på förmiddagen, ingen idé heller lika bra att vänta till söndag då alla är mer friska kanske.. eftersom jag skall byta lakan denna gång..
dammsög lite på kvällen iaf, var så skräpigt.

När jag skulle åka och handla idag så startade inte bilen! Den som gått så bra sen vi bytte batteri, men det är troligtvis inte det denna gång enl Andreas... Skall till verkstan på måndag, typiskt! Behöver iofs inte bilen förrän tisd då jag jobbar..

Vi hade tänkt att åka till Kungens kurva och köpa en Tripp Trapp stol till Elvira, för hon vill inte sitta i sin barnstol ibland! Så det är väl dags för en annan stol nu.

Varmt och skönt var det idag tom! Fick ju gå till affären, skulle cykla men hittade ej cykel nyckeln...
Tänkte ta bussen hem med 2 kassar och en full ryggsäck, men den gick tidigare än jag trodde så när jag var ca 20 m från busshållplatsen kom bussen, jag sprang och vinkade som en galning men han tittade bara rakt fram och körde! Så jag fick gå hem, gick ju bra iaf men hade ont i axlarna när jag var hemma men motion fick jag tur det för annars har vi bara suttit inne idag, oftast framför tv:n... hon orkade inte göra så mycket annat, jo läsa lite bok..

Nu skall jag väl förkovra mig i fredagstidningarna..

Trevlig helg!

/Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0