Pottan

Så har alla varit/är sjuka. Elvira började hosta imorse, så hon har hostat ganska mycket idag till och från, jag är hes och hostig, till och med Andreas är sjuk, eller iaf snorig, tror han e ganska bra nu iaf.

Igår kissade Elvira ¨på pottan! Hon gick utan blöja och plötsligt sa hon kissa pottan, vilket hon har gjort förr, och sprang till pottan och i vanlig ordning trodde jag hon skulle resa sig upp och säga klar på en gång, men icke, hon kissade en hel del! Sen skulle hon ha papper, hon har koll på hur man gör ;-) . Sen tror jag hon kissade en gång till senare, hon var på pottan iaf och jag hörde hur hon "tömde" den i toastolen, och det var blött på kanten så jag tror faktiskt hon kissade :-)
Men inget idag.... man måste ju vara på humör...

Idag bakade jag till p-mötet, tårtan nedan och sen så blev det espresso mördegskakor och rosmarin och citron mördegskakor. Det blev uppskattat.

Elvira skulle ha gått på dagis och tackat av sina kompisar idag om hon inte hade sån hosta, sov middag så dåligt så jag tror hon inte skulle vara så rolig där de timmar hon skulle varit där när jag var på möte, så hon fick följa med istället...

Snart är det semester, skönt att slippa ha Elvira på dagis och jobba, då kanske vi e friska några veckor iaf!

/Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0