Kaka

Här tänkte jag dela med mig av ett recept jag hittade på en annan blogg igår.
Det såg så gott ut och var så lätt så jag var tvungen att svänga ihop den direkt :-)

Hallon (frukt) kaka

175g smör
3 ägg
2dl socker
2,5 dl vetemjöl
frukt/bär

Smält smöret och låt det svalna. Vispa sedan ägg och socker pösigt.
Vispa i mjöl och smör till en slöt smet. Jag tillsatte lite vaniljsocker här oxå.
Smöra en springform (löstagabara kanter) här "bröade" jag formen med kokosflingor oxå för en extra
god smak.

Töm smeten i formen, strö över valfria frukter/bär, jag använde hallon men man kan tex ha rabarber, vinbär osv...
Grädda 175 grader ca 40 min.

Avnut sedan med vaniljsås eller som vi med vispad grädde med vaniljsocker i.

Lycka till

Kommentarer
Postat av: Anna

Låter så gott, ska nog göra den direkt. tar nog färska jordgubbar i min, har 1 liter hemma. Kanske är gott att servera med glass!?



Tänkte slänga ihop ett häfte med mina favor recept senare, skickar ett till dig när jag är klar!



Kramar!!

2008-06-29 @ 18:19:41
URL: http://bhugulliver.blogspot.com
Postat av: Mamma

Tack för receptet det låter gott ska prova kakan i morgon. Vi ska ha lite främmande som vi ska bjuda på levergryta:(

2008-07-10 @ 08:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0