Utskällning

Idag när jag var i tvättstugan rusade helt plötsligt en granne i och börjar gaffla om att det var minsann hennes tvätttid! Så var inte fallet... hon hade sett fel på en hel vecka! Jösses, trodde hon att det var julafton imorgon eller? En ung tjej dessutom (som för övrigt pratat skit om oss i trapphuset, med grannen mittemot..)
Hade iaf världens tvättberg! Hur kan man samla på sig så mycket tvätt...

Har hunnit med att beta av några saker på vår väääldigt lång stostädningslista inför jul, allt ska vara klart på lördag!
Tur man bor så litet... hur skulle man annars hinna/orka storstäda.

Elvira är sjuk igen! Hostade lite när hon sov, sen var hon kokhet när hon vaknade (på dagen) , jag tog tempen nån timme senare så hon skulle hinna svalna av, blir ju varm när hon sover. Men hon hade 38,5, och nu ikväll hade hon 39 grader... har varit slö och mest legat i soffan, efter lite julmust blev det fart en stund :-) Sen fick hon Ipren, så sa jag att det blir bra när man får medicin och sen en stund senare var hon klarvaken (hade somnat till innan Ipren) och har fart runt här, sen sa hon "fått medicin, nu känns bättre" .. ja se vad lite medicin kan göra. "nu medicin borta" sa hon oxå och slog på blöjan.. Hahah, vad hon menade med det vet jag inte :-).

jag e oxå lite klen, men bara aningen.. bara det inte blir sämre så e jag nöjd.

Nu ska jag se på Äntligen hemma jul special och pyssla lite. Snart e det jul! Ingen direkt julstämning har infunnit sig.. men det brukar inte göra det längre.. är det för att man är aäldre eller?

Trevlig tisdag.

Kommentarer
Postat av: Mammanna

Antagligen pluss att man har för mycket att göra, man hinner inte komma i stämning förns allt är över =(

Jag ska också storstäda nu i veckan. hade ju hoppats kunna flytta upp i helgen men elektrikern kunde inte komma förns tidigast måndag och kasnke inte då heller (jag grinar snart)..



Jul Kramar !!

2008-12-16 @ 21:02:12
URL: http://bhugulliver.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0