Sista dagen

Denna vecka har gått i lugnhetens tecken.. skönt tycker jag.
Förutom igår då jag var tvungen att trängas med tokiga barnfamiljer och pensionärer på Coop! Kan det bli värre? Knappt.
Men sen tog vi det bara lugnt jag och E, A åkte och jobbade. På em bestämde jag mig för att städa lite.. så jag och E gjorde det tillsammans. Hon med sin Dusty och jag med min superduper bra nya dammsugare. Den här nya gör att den gamla liknar en sop mest.. som inte suger upp något. Nu så suger den upp allt (typ) som hamnat i springorna i golvet.. det bara rasslar minsann.
Sen torkade vi golven, även här tillsammans med stor och liten mopp.

Sen fick E äta middagen (Tacos) i soffan, det gillar hon starkt. Hon satt i 30-45 min och åt.. när hon var mätt började hon kladda in ostsås i ansiktet. Är det nån sorts ny spa metod jag itne hört talas om?

Idag är det årets sista dag, Nyårsafton. Den firar jag och E här hemma, A på jobbet. Vi skall även idag äta middag i soffan, idag blir det hemma hamburgare med Pommes, coleslaw och julmust. Elvira är mycket lycklig över detta faktum.
Sen kanske vi festar till det med popcorn oxå.

Jag har gjort CHOKLADBOLLAR de luxe, dvs liite havregryn, mycket kakao och sen har jag haft i smält choklad, mmmm de blev super goda. Och det blev även saffransmuffins gjorda igår. Har hittat ett superbra recept i en av mina nya böcker jag fick i julklapp. Förövrigt väldigt underbara böcker jag fick! Vill baka hela dagarna nu!

Vi får se om det blir en tur ut sen när E vaknat... kanske en kortis.. hon har fått hosta igen, inte så mycket men det blir värre när hon kommer ut. Men det är en härlig dag, solen lyser! Betyder det att det blir ett underbart år nästa år? Kanske en större lägenhet?

Vad ska ni hitta på denna nyårsafton?

Ha en bra dag och kväll/natt.

Kommentarer
Postat av: pappa

Och vilken kategori tillhör du

2009-01-01 @ 09:50:52
Postat av: Jenny

Måste väl vara tokiga barnfamiljerna då.. fast jag var ensam :-D .. så kanske pensionärerna ändå ;-)

2009-01-01 @ 10:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0