Pepparkakor och ursinne

Veckan som gått har jag jobbat. Det går bra, men emellanåt är det ganska lugnt.. men man kanske skall ta med sig tidning hädanefter ..läsa lite i smyg under disken... Verkar vara trevliga människor på företaget iaf.. men ganska många är ju äldre män och de brukar ju i regel vara trevliga :-) ...
Det som är "jobbigt" är ju att jag jobbar nästan varje dag.. ledig tisdagar ... men jag vänjer väl mig igen.. tycker bara inte om att E går så sent på dagis... vissa dagar kommer hon att gå till 17/17.30!...

Elvira har som sagt varit hemma från dagis i veckan för att förhoppningsvis slippa "äckliga sjukan" ...
 
Igår var vi till Vallentuna för att inhandla lite till mitt bak i veckan. Skall till mitt gamla jobb och bjuda på avskedsfika.

Idag har vi haft julmys här hemma. Bakade pepparkakor på fm, jag och Elvira. Sedan nu ikväll har vi julpysslat, dvs jag har haft kristyr på pepparkakor och så har vi gjort apelsiner med nejlikor.
Jag har faktiskt oxå gjort eget pepparkakshus! Gjorde mallen själv (och degen, till alla pepparkakaor) , taket blev dock inte så bra..blev för kort så huset ser konstigt ut... blev inte som jag ville, men nu vet man till nästa gång iaf...

Förr trodde jag att E trotsade mycket, men lite visste jag då! Jisses hur hon blir nuförtiden, sen nån vecka tillbaks. Om hon ite får som hon vill skriker hon rakt ut och länge ibland..tom konstant, så hon blir röd i ansiktet.. Och ibland säger hon att hon blir galen, och som idag när hon inte fick fylla sin hink med vatten (som hon skulle "städa" med..) så bet hon i hinken oxå..höll på hur länge som helst och skrek... men tillslut lyckades hon lugna ner sig. Ja herregud. Tur att det inte är ofta.. händer kanske 1-3 ggr i veckan, oftast på kvällarna när hon e trött.

Snart ska jag gå och kolla på finalen i Stjärnor på Is, och sedan skall vi kolla på Britney dokumentären, såklart!
Synd att Britney inte kommer till Sverige på sin turné i vår/sommar...Nån som vill vara barnvakt när vi åker till London på "brittan" konsert ;-) ?

Imorgon blir det julmarknad på Drottningholm. Mysigt! Vill oxå gå på Skansen och Grönan innan jul, på deras julmarknader... man måste ju göra allt för att försöka få julstämmning här när det inte är nån snö...
Måste börja göra julgodis snart oxå.. står inte på förrän det är jul ju! Appropå det så måste julklappar inhandlas.. har inte köpt en enda än!

Trevlig helg mina kära,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0