Julklappar

Jag har funderat ett tag på om de skall ha något lucia firande på dagis, vi fick ett infoblad i terminens början där det stod något luddigt, jag trodde det var bara för barnen eftersom det var kl 15, så jag frågade vid utvecklingssamtalet för några veckor sedan men fick svaret : jag vet inte, av fröken.... så jag tänkte att det kommer väl info på nåt sätt.. men inget. Och nu var ju E borta sen förra måndagen pga magsjukorna där.. så igår när jag kommer så fick vi veta att det minsann skulle vara lucis firande idag kl 15 för föräldrar!!! Tack för den, den infon hade man kunna gett för flera veckor sedan, även fast fröknarna tyckte att det var klart som korvspad från infobladet... fast det inte stod något om föräldar där...
Jag jobbar till kl 17 och finns ingen möjlighet i världen att jag får ledigt så sent... om jag vetat innan jag började på mitt job så kanske.. men ska man inte ha firande på morgonen? Det hade jag förväntat mig iaf.. så bruakr det ju vara överallt...

Och nyss fick jag veta att nästa termin, alltså om nån vecka skall E byta avdelning. Tänk vad bra att all info kommer så tidigt!! Nu ska hon bara gå nästa vecka och nån dag till innan jan sen ska hon byta avdelning. Synd tycker jag för två (av tre) fröknarna är så bra på avdelningen.. och E gillar dem jätte mycket, kramar de när hon kommer på morgonen.
Synd bara att det blivit så dåligt med info på slutet... var jättebra i början.
Fast det kommer inte bli några problem att byta avdelning för E eftersom hon älskar att vara på avdelningen med de stora barnen.. och alla barnanpassade lösningar (finns inte på hennes nuvarande !!). Men hon kommer nog att sakna fröknarna.

Igår fick vi julgran till jobbet... en riktig! Det luktar så gott i hela receptionen av den. Jag och M klädde granen så stiligt :-)

Snart ska jag och A åka och köpa julklappar. Alldeles ensamma... E är på dagis, jag börjar ju 13, och så sent vill de inte att hon kommer på dagis.. :-) Vi var iväg ensamma igår med... till Lidingö och köpte nya däck. Annars blir det dåligt med den varan (att vara ensamma alltså)... innan onsdags så var det nog många månader sen....

Jag börjar som sagt kl 13 och idag är det julfest, vilket betyder att vid lucnh börjar en del dricka.. så hela mitt pass får jag dras med fyllisar :-D... eller så slipper jag för de kanske sitter på sina kontor .. hahahaha. Bussen går strax innan 17 från jobbet... jag gissar att det inte är så många som kommer att vilja prata i telefonen indag ... så jag får väl sitta och säga tyvärr hela e.m! :.... Hoppas det har roligt iaf.

Ha en bra fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0