Halvvägs

Då var nyårssupén avklarad. Desserten kvar (gjorde en kokospanacotta). Plockat och städat, snart dags att duscha och bada och välling för lilltösa, hon har blivit lovad välling i soffan (aldrig annars).
Sen kan jag gå ut och läxa upp pyromaner ;-) Nä skämt å sido.. För en stund sedan var det några idioter som smällde smällare (för övrigt olagligt) utanför köksförnstret, de kastade mot bilarna! Vansinne!
Vi har iallafall en stor brandsläckare stående vid dörren idag. A köpte den igår. Förra året så var det någon som tände eld i sophuset utanför vårt hus (ca2m bort)! Andreas fick ta E under armen och ta vår brandsläckare och släcka.. ingen annan som brydde sig. Tanten ovanför var tvungen att gå in sa hon för hon hade hund! Men lämna hunden inne för gudsskull, lite svårare för A att lämna E så han tog med sig henne... för att huset itne skulle brinna upp. Detta hände på nyårsdagen.. jisses amalia..
De skjuter raketer här utanför oss, på gräsplanen, så E lär definitivt vakna inatt av raketerna som åren innan. Jag oxå, för jag lär väl somna i soffan, jag som e trött redan.
Snart dags att duscha och hoppa i nyårsstassen, pyjamas med glitter på ;-). Och dricka vatten ur fina vinglas kanske :-D

Idag har jag haft en hel djurfarm här, imorse var E en katt, sen var hon en höna, sen Tingeling (inget djur dock) och sist var hon ett sjölejon. Ingen dålig fantasi hon inte!

Trevlig nyårsafton och ta det lugnt med sprit och raketer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0