Farligt läge

Snart kommer jag att köra på nån på vägen till/från jobbet, nu när det är mörkt! I kontorsområdet jag jobbar så traskar folk bara över på övergångsstället med mörka jackor( ni vet, kontorsnissar :-) ) och utan reflex! De syns nästan inte alls... man måste köra sakta sakta och hoppas att ingen springer ut framför en! Nu sist kom det en kille med svart jacka och huvan på! Inget ansikte som lös upp lite ens...Det är riktigt läskigt faktiskt.. de tror väl att alla ser dem!! "Här kommer jag" liksom...

När det börjar bli vår tänkte jag att man kanske skulle cykla till jobbet de dagar det passar, men annars vore en sån här perfekt... man kan "smita" igenom trafiken.



www.kopenskoter.nu  

Fin eller hur?!

Jag sitter nu (som ofta annars) och kollar på större lägenheter, men ännu mer på hus och rad/parhus. Vill så gärna bo större. Helst en 4:a med ett rum till E och ett rum för besökande, så de slipper ligga i vardagsrummet :-) Och två badrum... har märkt ett behov av det nu när E ska gå på toaletten, kan vara bråttom ibland...
Men, vi får väl vänta ett tag till, måste nog jobba lite mer om man ska få lån... typiskt. Börjar kännas trångt här...jag tycker det känns lika trångt att "bara" köpa en trea oxå.. men men, vi får väl se hur det utvecklar sig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0