Vilket väder!

Ja det kan man säga.. ombytligt så det förslår! Ena stunden strålande sol för att helt plötsligt bli helt svart med regn och åska.. så har vi haft det hela dagen!

Imorse åkte vi med fiaten till verkstan (skulle byta avgassystem), på vägen hem stannade på McD och köpte frukost (nej inte nyttigt jag vet...) Sen blev det slappa hela förmiddagen, sen tvätta bil(audin), städa invändigt med sätestvätt och allt.. känns skönt när bilen är ny.. nu skall vi bara köpa sparkskydd till Elvira..
Sen lugn och ro en stund sen tog det hus i helvete.. hämtade fiaten sen så har jag städat kylskåpet så det ser ut som nytt! dammsugat, snabbtorkat golven och toaletten så nu jävlar är det fint här en stund iallafall...

Elvira har börjat kalla mig morsan.. tack vare kära Andreas... så nu heter jag mamma, jenny och morsan!
När vi var ute och fixade med bilen så kastade A lite pil med E och hon tyckte det var jätteroligt, även fast hon inte kastade..stod bakom honom, men det såg väl roligt ut antar jag..

Imorgon är det lugn och ro, kanske ett besök på Mulle Meck, sa det till Elvira idag och hon började genast prata om "ri kan" och sånt.. så bara vädert tillåter...
Föresten så har E börjat trotsa ännu mer! Kan man det.. jo tydligen... jag blir galen! Hoppas verkligen detta går över å inte fortsätter i all evighet..om inte så sparkar väl grannarna ut oss ;-) För allt liv vi för när vi gormar här! Eller nåt sånt.. jo livat är det här emellanåt ska ni veta...Men oftast är E faktiskt världens underbaraste lilla tös.
Hon leker så fint med sina nya saker som hon fick i present! Var verkligen välbehövligt som det verkar..
hon står i köket och ger en Coca cola, ägg, citronvatten osv :-) , bäddar ner dockan i vagnen ja sånna saker, hon pratar för sig själv, sätter sig och läser bok. Ja det är så underbart att bara iakta faktiskt :-)

På onsdag fm skall jag på en "gruppintervju", och om jag går vidare där blir det en personlig intervju..vi får hålla alla tummar och tår, men så många som sökt och säkert många som har bättre meriter än jag. Men jag skall minsann göra mitt allra bästa och lite till!! Vill ha detta jobb! Företaget verkar bra...har nämligen tänkt när jag åker förbi där att " där skulle jag vilja jobba" för det ligger ganska nära..

Sen direkt efter så åker vi norröver hem till Hälsingland. Blir uppe några dagar, åker nog hem på söndag eftersom katten skall lämnas innan vi far till London och har några andra saker att uträtta. 

Snart är det tillbaks till jobbet oxå..tur att det blir en mjukstart :-) Blir ju så när man jobbar bara två dagar i veckan. Iaf ett tag till. 

Godnatt

/Jenny 

Kommentarer
Postat av: Anna

Lycka till på grupp intervjun idag. jag håller tummarna för att du får komma tillbaka =)

Om du har lust kan du väl slå en singnal när ni kommer upp, kanske hinner med en snabb träff.

2008-08-13 @ 08:47:44
URL: http://bhugulliver.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0