Tänk ihåg kissa

Igår var vi på en skogsprommednad jag och Elvira, tog fika med och Elvira tog en tomat :-) (har precis utanför dörren)
så gick vi... Mysigt hade vi, gick på broar och annat kul, de har gjort som en bana i skogen för barn med diverse saker.
Men tillslut så blev E så trött så mamma fick bära hem! *puh*

Angående tomaterna så har hon tittat p¨å de varje gång vi går in och så säger hon "makit de tomat" å smeker sig på magen :-) Så jag lovade att vi skulle plocka igår, så på dagen så jag det, du kan plocka och ta med till skogen och hon höll bara i den till skogen, vägrade äta innan :-)

När Elvira går utan blöja så säger vi: kom ihåg att kissa och tänk på att kissa osv.. och det har hon slagit ihop så plötsligt springer hon och säger "tänk ihåg kissa" :-)

Själv har man kommit igång med träningen igen. Jätteskönt vill jag lova, har promenerat ca 1½ vecka, nästan varje dag, igår gick jag med stavar å jisses vad jobbigt! Så idag gick jag utan en dag, men då sprang jag lite istället :-). Gick nog 3 km igår och 3,5 idag.. imorron blir det nog 5 km om vädret tillåter. Förhoppningsvis kanske gym nån gång i veckan innan vi åker uppöver.

Andreas jobbar sista dagen idag, skönt. Sen semester igen... men nu har vi fullt upp! HAr fortfarande inte varit på Kolmården och inte målat... inte heller har vi varit ut på middag för att fira vår bröllopsdag :-o.. jisses gudarna!

Sitter just nu och pysslar med en grej som A skulle fått på vår 1-års dag, men hanns inte med...får se om det blir något av snart :-)

Har förövrigt anmält mig till 2 tårt dekorationskurser till i höst... Fortsättningskurs 1 och modellering.
Ska bli roligt...Har ju dålig koll på en del saker.. Konstig hobbyverksamhet? Tja nåt ska man väl pyssla med... måste kanske träna lite spritsning innan oktober kursen..fortsätter ju där vi slutade på startkursen så det kan nog vara bra...

En massa svammel som vanligt.. (

Bilder från skogsprommenaden kommer....

/Jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0