Hemma från London

Resan givk fin fint. Gick mycket bättre att flyga denna gång, troligtvis för att hon hade en egen stol och slapp sitta i knä. Vi hade tom två saker kvar att underhålla med när resan var slut! Förmodligen för att det var nästan bara affärsresenärer och flygvärdarna (äldre män och kvinnor) var så snälla och gav henne massa leksaker (speciellt en man :-) ), ville väl att hon skulle vara tyst hela resan ;-) .

Väl framme i London tog vi tåget in till city sen åkte vi taxi, sån där svart taxi, så fiffiga de var då! Bara att köra in vagnen i taxin med Elvira sittandes i den.. och det fanns nästan bara sånna taxis oxå..såg nästan ingen annan!

Vi besökte en marknad (camden market) som var mycket rolig, speciell, fanns allt för alla tom Goth folk och sånt!
Den var vi faktiskt till 2 ggr! Sen har vi varit på Harrods, Harvey Nichols, Picadilly Circus, Trafalgar Square, Buckingham palace, Notting Hill (Tror vi såg den blå dörren från filmen, men de har målat den nu..) osv..
hann dessvärre inte med Themsen och sevärdheterna där nere.... får bli en annan gång.
Madamme Tussauds är man dum om man går! Herregud vilken kö! Orka stå i den.. ett helt kvarter lång kö åt båda hållen..jesus amalia.

När vi skulle åka från ett ställe till ett annat så insåg vi att det bästa för oss alla var att ta en taxi.. var ju faktiskt inte så dyrt. Det mesta vi betalade för en resan var 12 pund... och då var det kö i trafiken, det var inte farligt alls om man delar på tre, och tänk sedan på smidigheten, och man såg ju en del när man åkte.. gör man inte med tunnelbana och det går fortare än buss.. man slipper släpa vagnen i trappor osv..

Vi åkte inte taxi hela tiden.. bara om vi skulle åka en lång sträcka, vi gick massvis varje dag! Vi var helt slut i ben och kropp varje dag allihopa!
Dåligt med mat hade de iallafall... men mycket smörgåsar ;-) och sallader, många kedjor med sånt färdigmat i kyl fanns det..

Men jag och Andreas var till Fifteen (Jamie Olivers restaurang) och åt en kväll, och det var mycket gott utom huvudrätten, men det andra blev man iallafall mycket mätt på, med 2 små extra rätter som de bjöd på så blev det 7 rätter!
Tog tom en fördrink i baren innan, vi var tidiga så vi fick sitta där och vänta...
Vår servitris var en trevlig tjej från Umeå :-) Efter hon presenterat menyn och sånt på engelska hörde hon sedan att vi var svenskar så då fortlöpte kvällen på svenska.
Om ni är i London och vill gå på denna restaurang rekomenderar jag att ni äter en eller två rätter (förrätt och pasta tex..)
i Trattorian och inte som vi avsmakningsmenyn i Dining Room.

Elvira fick leka i en lekpark i Hyde Park i fredags, efter att vi avnjutit en picknick i gräset med tex Macaroons från Laduree på Harrods. Det tyckte hon var så roligt, har säkert kunna fortsatt hela dagen. Det var en bra park oxå.

Appropå Laduree, jag har velat gå på den butiken länge, men eftersom vi varit i Paris för inte så länge sen så kommer vi inte att åka dit snart så jag trodde itne jag skulle på det.. MEN så visade det sig att de har en butik i Harrods oxå!

Det var jätteroligt att strosa på Harrods, titta på saker och ting, härliga bakelser, massa choklad, fina saker, En djuradelning med dyra hundar och katter och alla de möjliga saker och kläder till dem..

Vi kom hem sent igå kväll/natt så idag har vi varit trötta men har ändå stått i.. Andreas har hämtat Selma, vi har städat hela lägenheten (behövdes, har bara sammsugit de senaste två veckorna..) och tvättat, tom täcken och kuddar. Men på förmiddagen så var jag och E ut och lekte i lekparken innan lunch.

Nu skall jag läsa lite tidningar och kataloger tror jag.