Nu är det över

Så, då var Matte provet avklarat, hur det gick? Tja det får vi väl veta när resultatet kommer men i början känndes det som att det var ganska lätt, men sen kom några svåra grejer näg G-delen var avklarad och nu vet jag inte.. det kanske inte var så lätt som det känndes..kanske har gjort helt fel! Hoppas jag får G bara..

Imorse vaknade Elvira 8.45!!! SKönt för mig för då kunnde jag gå upp och räkna matte (vaknade ca 7.45) i lugn å ro.. annars har det inte blivit något sånt... men nu fick jag ju lite träning.
Sen satt hon och åt frukost när jag fortsatte räkna innan jag begav mig till skolan.

Nu sover hon. Innan hon somnade skulle hon leka doktor med Ior(Som hon fick av dig Emma, från Thailand? ), han skulle ha "pläjs" å "pip pip" dvs, nässpray och hon skulle kolla tempen (öron termometern låter pip pip).

Hon har föresten blivit väldigt intresserad av Puh( om jag inte skrivit det tidigare) hon har ju både en dvd och 1 nasse docka (en liten nyckelring..) och en Ior så det är väldigt intressant nu.. Igår hade jag tvättat Ior och lagt honom på elementet, och hon gick dit hela tiden å sa " io mu" = Ior smutsig, senare på kvällen utvecklades det till " Io blö" eftersom jag sakt hela dagen att han var blöt och skulle ligga på elementet.
Men idag är han lek bar!

En sak ska ni veta: Vår lilla tjej har en alldeles egen vilja, och hon vägrar(!!!) att lyssna, har provat att prata lugnt, förklara varför det är så, skrikit, ta i henne på rummet osv.. HUR ska man göra för att hon ska lyssna när det är något hon inte får göra?! Jag ger upp på den fronten snart tror jag.. å då får vi väl världens illbatting :-D .. kan det redan vara trotsåldern?
Ash vi överlever nog antar jag.. å så småningom får vi världens ängel :-p

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Anna

haha Låter som ni har samma problem som vi har, Isak vägrar göra som vi säger i hans värld betyder NEJ att man ska göra det ännu mer och ännu fortare samtidigt som man skrattar och tar mamma mig därifrån så skriker och grinar jag. Men det ger sig nog så småningom ifall vi fortsätter att vara konsikvent. Kramar

2008-04-11 @ 14:34:48
URL: http://annabrolin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0