Ännu en vacker dag!

Vilken vacker stad Stockholm e!! Speciellt i morgon sol. Var ju in till stan idag, skulle på intervju på ett rekryteringsföretag som rekryterar åt ett annat företag. Så jag var inne i stan ca 9.30 gick bort mot Blaiseholmen (vid Grand Hôtel) och satte mig på en bänk vid vattnet, lyssnade på fåglar och läste. Så härligt. Sen gick jag en promenad vid vattnet på båda sidor holmen innan jag gick till intervjun, företaget låg allra högst upp i ett hus 5 tr med hiss +1 tr till i vindsvåningen, jättemysigt, man såg ut över takåsarna under itervjun.... nog pratat om utsikten,
hon tyckte jag verkade jättebra :-D Men gav mig en massa tips..tyckte jag skulle framhäva mig mer i mina papper.. jo jag e lite dålig på det kanske.. har väl med mitt självförtoende att göra kanske.. Men jag skall ändra min CV snart å framhäva mig mer ;-)
Iaf så tyckte hon jag var så bra att jag fick gå vidare att träffa tjejerna i receptionen på det föetaget jobbet gällde, så några timmar senare var jag där.. bara 5 min :-o de ville träffa mig bara... Efter de träffat mig skulle de prata med rekryteraren å bestämma vilken av oss 4 de ville ha.. å ännu har jag inte hört nåt så jag passade väl inte in i deras gäng antar jag..

När jag ändå var på stan så passade jag på att gå förbi ett ställe jag hittade på nätet igår å jisses vilket paradis!!
Bara en massa ekologiskt/organiskt och nyttigt.. sånt som jag gillar mellan varven ;-) När jag inte bakar.. om jag hade råd skulle jag gärna äta sånt jämt.. men det kostar! Iaf så kopte jag en jättegod smoothie med massa konstigt i, bara nyttigt iaf och man blev jättemätt på den. Å köpte "raw food" bollar å snacks, en nyttig marmelad utan socker, en mindre nyttig "grön iste" som man blandar med vatten. Jättegod. Detta ställe finns oxå på NK, de har även lunch lådor, så nu vet jag var jag skall springa förbi om jag är på stan!

Å vad jag har gått denna veckan!! Sååå duktig har jag varit. Men det är lättare när det är varmare ute å helst sol.. när det är vinter å kallt är det inte så skönt liksom..
Men jag brukar ändå försöka gå en lite längre vända när jag hämtar/lämnar på dagis de dagar jag är ledig..inte bara gå raka vägen som tar 2 min utan gå minst 15 min dit å hem.. men ibland går jag 30 min en väg.
Om man skall ha bort det sista dallret på magen så måste man ju!

Å som vanligt så äter vi mellis i parken efter jag hämtat Elvira på dagis.. det är ju så tråkigt om man bara skulle gå hem å sätta sig inne i detta väder.. å oftast finns det andra barn i parken men idag var det bara vi..när det var som varmastvar säkert 15 grader i skuggan minst)..inte ens grannarna var ute som alltid brukar vara i parken efter dagis.

Oj nu har jag skrivit en massa gojja igen..

Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0